.Επιμέλεια σελίδας: Πάνος Αϊβαλής, δημοσιογράφος μέλος Δ.Σ. ΕΔΣΤΕ, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: edstellados@gmail.com

~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~
.......................ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ Ε.Δ.Σ.Τ.Ε. – ΝΙΚΗΣ 2, Τ.Κ. 105 63, ΑΘΗΝΑ – ΤΗΛ: 210-3231562........
«Χωρίς την ιερή φλόγα του ενθουσιασμού τίποτα το σπουδαία κι ευγενικό δεν μπορεί να γίνει στη ζωή. "Γιόχαν Βόλφγκανγκ Φον Γκέτε"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....................................Δικτυακός τόπος του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών.

Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς
........................................................... - Η Ελλάδα ως Παγκόσμια Κληρονομιά Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της UNESCO

visitgreece.grhighlights

visitgreece.grhighlights
visitgreece.grhighlights

Καλημέρα Ελλάδα..... ψηλά το κεφάλι και το ηθικό μας

Καλημέρα Ελλάδα..... ψηλά το κεφάλι και το ηθικό μας

Παρασκευή 21 Μαΐου 2010

Για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η κρίση που πλήγει εδώ και 6ετία τον ελληνικό τουρισμό...

Η Διαχείριση κρίσης απαιτεί μεθόδευση και Τοπικότητα!

Οι δρομολογημένες πρωτοβουλίες δεν επαρκούν για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η κρίση που πλήγει εδώ και 6ετία τον ελληνικό τουρισμό.
Πότσνταμ, 14 Μαΐου 2010


– Ο Σχεδιασμός επικοινωνιακών δράσεων στα πλαίσια διαχείρισης μιας κρίσης - ειδικά όσον αφορά τον ελληνικό τουρισμό – συνίσταται να γίνει με ιδιαίτερη προσοχή και επιμέλεια, όσον αφορά την επιλογή των μέτρων και θεμάτων, την σειρά με την οποία θα δρομολογηθούν στα τοπικά ανά χώρα μέσα ενημέρωσης, καθώς επίσης και την θεματικοποίηση όλων των πτυχών που διαμορφώνουν και μεταλλάσσουν συνεχώς την κρίση. Η επικοινωνιακή αποτελεσματικότητα συγκεκριμμένων μέτρων μπορεί να επιφέρει αποτελέσματα μόνο όταν ληφθούν υπόψιν οι ανά χώρα ιδιαιτερότητες των μέσων ενημέρωσης και σε καμμία περίπτωση δεν βοηθά η επικοινωνιακή δράση με «το ποτιστήρι». Στο εξωτερικό τα ΜΜΕ περιμένουν συγκεκριμμένες απαντήσεις σε συγκεκριμμένα θέματα.

Η σύσταση μιας Κεντρικής επιτροπής Διαχείρισης κρίσης με Κεντρικό «μάνατζερ διαχείρισης» τον πρόεδρο του ΕΟΤ είναι ένα πρώτο θετικό βήμα που έγινε από πλευράς Υπ. Πολιτισμού και Τουρισμού, αλλά τώρα χρειάζεται και το σωστό επικοινωνιακό στήσιμο και λανσάρισμα που απαιτείται για την σωστή διαχείριση της κρίσης. Οι απαιτήσεις των ξένων δημοσιογράφων – ειδικά των γερμανόφωνων - σχετικά με την ενημέρωση και αντιμετώπιση της κρίσης που προσβάλλει τον ελληνικό τουρισμό, είναι πολύ υψηλές. Η αντιστροφή του αρνητικού κλίματος μπορεί να επιτευγχθεί, αλλά όχι από την μία μέρα στην άλλη, παρά μόνο μέσω μιας συνεχούς επικοινωνίας όλων των κρίσιμων θεμάτων σχετικά με τον εληνικό τουρισμό που απασχολούν τα μέσα ενημέρωσης στις δυνητικές αγορές.

Η κατάσταση είναι πολύ πιο πολύπλοκη και πολυσύνθετη, απ΄ότι πιστεύει κανείς στην Ελλάδα: «Μια καμπάνια με μια γενική επιχειρηματολογία, κρίνουμε ότι δεν θα βοηθήσει στον βαθμό που θα έπρεπε, μιας και τα συνεχή αρνητικά συμβάντα που διαδραματίζονται στην Ελλάδα, μεταδίδονται με μεγαλύτερη ταχύτητα στα ξένα ΜΜΕ, από ότι χρειάζεται η αποστολή ενός «dvd». Αυτό σημαίνει, ότι η δημιουργία ενός dvd, ναι μεν είναι μια έξυπνη ιδέα, αλλά στην λάθος στιγμή και δεν ικανοποιεί τις προσδοκίες των δημοσιογράφων και λοιπών αποδεκτών, χάνοντας την αξία και βαρύτητα που του αρμόζει με την επόμενη αρνητική είδηση που θα συμβεί και θα δημοσιευθεί, διογκώνοντας μαζί και την αναξιοπιστία. Με άλλα λόγια η υφή και σειρά των επικοινωνιακών εργαλείων θέλει ιδιαίτερη προσοχή.
Πολύ σημαντικότερο είναι να προσδιοριστούν τα «καυτά θέματα» που απασχολούν τους ξένους ανταποκριτές και δημοσιογράφους ανά χώρα-αγορά, και με τα οποία επηρεάζεται η ψυχολογία της Κοινής γνώμης, με αποτέλεσμα να έχουμε μείωση κρατήσεων, αύξηση των αρνητικών δημοσιευμάτων κλπ.

Η επικοινωνιακή διαχείριση της κρίσης συνιστούμε να γίνει σε δύο κατευθύνσεις παράλληλα: Στο εσωτερικό της χώρας, γιατί η κρίση στον ελληνικό τουρισμό δημιουργείται στην πηγή της και όχι πιά μόνο από εξωγενείς παράγοντες. Η Κεντρική Επιτροπή πέραν του Συντονιστικού Έργου, θα πρέπει να είναι σε συνεχή επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες στο εξωτερικό δηλ. τα Γραφεία Τύπου των πρεσβειών και του ΕΟΤ, αλλά δίνοντάς τους τις αρμόζουσες κατευθύνσεις και οδηγίες βάσει ενός Επικοινωνιακού Σχεδίου Διαχείρισης Κρίσης.

Στο εξωτερικό η θεματικοποίηση θα πρέπει να συντονιστεί ανά αγορά μεταξύ της Επιτροπής Διαχείρισης Κρίσης, των Γραφείων Τύπου των πρεσβειών και του ΕΟΤ και ενός εξειδικευμένου Επικοινωνιολόγου Διαχείρισης Κρίσης στην εκάστοτε χώρα. Έτσι θα διασφαλιστεί όχι μόνο η επικοινωνιακή συμβατότητα, αλλά και η αποτελεσματική επιχειρηματολογία ανά θέμα. Η επικοινωνιακή ποιότητα των θεμάτων για τα οποία ζητούν ξεκάθαρες απαντήσεις τα ξένα ΜΜΕ είναι το Α και το Ω για μια επιτυχημένη επικοινωνιακή διαχείριση της κρίσης.


Ποιοί είμαστε:
Η γερμανική συμβουλευτική Stefanis Marketing Consulting GmbH, με έδρα το Πότσνταμ Γερμανίας, προσφέρει από το 2000 εξειδικευμένες υπηρεσίες ολοκληρωμένου ξενοδοχειακού και τουριστικού μάρκετινγκ στην Γερμανία και από το 2007 στην Ελλάδα. Η εταιρεία προωθεί ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, τουριστικά καταλύματα ανεξαρτήτου μεγέθους και τουριστικούς προορισμούς στις παγκόσμιες αγορές. Επίσης διατηρεί Γραφείο Συντακτών στο Βερολίνο μέσω του οποίου προβάλλει επικοινωνιακά τουριστικές περιοχές και επιχειρήσεις. Για περισσότερες πληροφορίες γύρω από την εταιρεία και τα έργα που υλοποιεί, επισκεφθείτε την ελληνική ιστοσελίδα http://www.stefanis-consulting.eu.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου