..................Επιμέλεια σελίδας: Πάνος Αϊβαλής, δημοσιογράφος μέλος Δ.Σ. ΕΔΣΤΕ, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: edstellados@gmail.com

~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~
.......................ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ Ε.Δ.Σ.Τ.Ε. – ΝΙΚΗΣ 2, Τ.Κ. 105 63, ΑΘΗΝΑ – ΤΗΛ: 210-3231562........
«Χωρίς την ιερή φλόγα του ενθουσιασμού τίποτα το σπουδαία κι ευγενικό δεν μπορεί να γίνει στη ζωή. "Γιόχαν Βόλφγκανγκ Φον Γκέτε"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....................................Δικτυακός τόπος του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών.

~~

 my-tips-collection

Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς
........................................................... - Η Ελλάδα ως Παγκόσμια Κληρονομιά Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της UNESCO

visitgreece.grhighlights

visitgreece.grhighlights
visitgreece.grhighlights

Κυριακή, 26 Σεπτεμβρίου 2010

Απογοητευτική η πληρότητα των αθηναϊκών ξενοδοχείων


Ενωση Ξενοδόχων Αθηνών - Αττικής


Η Αττική διανύει το κρισιμότερο ίσως δίμηνο της χρονιάς (Σεπτέμβριος-Οκτώβριος), το οποίο θα κρίνει και το μέγεθος των απωλειών. Το 2009 παρουσίασε υστέρηση εσόδων για τα ξενοδοχεία της Αττικής, που έφτασε το -17,8% σε σχέση με το 2008 (πηγή: GBR Consulting), ήδη το 8μηνο εμφανίζει απώλειες εσόδων της τάξης του -6,1%. Η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών - Αττικής υποστηρίζει αυτό που από τον Ιανουάριο είχε δηλώσει, ότι δηλαδή οποιοδήποτε αποτέλεσμα καλύτερο του -8% θα μπορούσε να θεωρηθεί έως και επιτυχία με τα σημερινά δεδομένα.

Από την επεξεργασία των μηνιαίων δελτίων κινήσεων ξενοδοχείων προκύπτουν τα εξής: Παρά το γεγονός ότι το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου δε θεωρείται παραδοσιακά "δυνατό" δίμηνο για τον τουρισμό της Αττικής, τα αποτελέσματα είναι σίγουρα απογοητευτικά όσον αφορά στις πληρότητες, αλλά πολύ περισσότερο σε ό,τι αφορά στα έσοδα. Ειδικότερα τα ξενοδοχεία τεσσάρων και τριών αστέρων, εμφανίζουν πτώση του RevaPAR -14,80% και -17% αντίστοιχα για το μήνα Ιούλιο, ενώ η πτώση διευρύνεται τον Αύγουστο, φτάνοντας το -26,20% και -24,70% αντίστοιχα.

Αλλά και ως απόλυτο νούμερο η απόδοση ανά διαθέσιμο δωμάτιο είναι άκρως απογοητευτική. Ιδιαίτερα μάλιστα αν συγκρίνουμε το μέσο όρο του δείγματος για το μήνα Ιούλιο, που φτάνει τα 70 ευρώ ανά δωμάτιο, με τους αντίστοιχους των Ευρωπαίων ανταγωνιστών (Λονδίνο 161,40 ευρώ, Παρίσι 162,71 ευρώ, Κωνσταντινούπολη 130,09 ευρώ, Ρώμη 96,83 ευρώ, Aμστερνταμ 93,77 ευρώ, Βαρκελώνη 90,70 ευρώ, κ.λπ.).

"Για έναν ακόμη μήνα αναγκαζόμαστε να σταθούμε στο γεγονός πως η Αθήνα-Αττική βρίσκεται δυστυχώς εκτός `ευρωπαϊκής τάσης`", αναφέρει η ΕΞΑ-Α. "Τη στιγμή που όλοι οι ευρωπαϊκοί προορισμοί του δείγματος εμφανίζουν αύξηση εσόδων για τον Αύγουστο 2010 σε σχέση με τον Αύγουστο του 2009 από 5,6% (Βαρκελώνη) έως 31,3% (Μόναχο), η Αθήνα εμφανίζει μείωση 6,3%. Την ίδια στιγμή, για το 8μηνο του 2010, η Αθήνα έχει τη χειρότερη πληρότητα του δείγματος (57,7%), την πέμπτη φθηνότερη μέση τιμή (ARR 109,36 Ευρώ) και το τρίτο χειρότερο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR 63,14 ευρώ). Εξακολουθεί δε να εντυπωσιάζει η Κωνσταντινούπολη με την τέταρτη καλύτερη πληρότητα (71,8%), την τρίτη καλύτερη μέση τιμή (ARR 140,56 ευρώ) και το τρίτο καλύτερο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR 100,92 ευρώ).

Χρόνια τώρα λέμε πως ο συγκεκριμένος προορισμός πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα στρατηγικής και ανάπτυξης των δικών μας κυβερνήσεων, αφού παρά τα δεδομένα μειονεκτήματά του (απόσταση, `τριτοκοσμική` φήμη, κ.λπ.), έχει εξελιχθεί πολύ γρήγορα σε έναν από τους σημαντικότερους ευρωπαϊκούς προορισμούς `city break`, κρουαζιέρας και συνεδρίων".

Τατιάνα Ρόκου - Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου 2010
http://www.traveldailynews.gr/

Μήπως πρέπει να αρχίσουμε να ανησυχούμε… για την επόμενη τουριστική περίοδο; Και να κάνουμε και κάτι;


Μήπως πρέπει να αρχίσουμε να ανησυχούμε… για την επόμενη τουριστική περίοδο;  Και να κάνουμε και κάτι;

Τα τελευταία 5 χρόνια συνεργαζόμαστε με την Philoxenia, στο πρόγραμμα των hosted buyers – επικοινωνούμε με πάρα πολλούς product managers των tour operators αλλά και με μικρά και μεσαία γραφεία που κάνουν outgoing για Ελλάδα. Έχουμε έτσι, ένα αρκετά αντιπροσωπευτικό feedback για τις τάσεις της επόμενης σαιζόν από τους επαγγελματίες αυτούς.

Κάθε χρόνο λοιπόν «ακούμε τα εξ’ αμάξης» από την πλειοψηφία των ανθρώπων αυτών για τα (αμέτρητα) κακώς κείμενα του Ελληνικού τουρισμού (ειδικά από τους αρκετούς ομογενείς μας που πουλάνε αποκλειστικά Ελλάδα!).

Φέτος δυστυχώς, είχαμε τα χειρότερα και πλέον πικρόχολα σχόλια που έχουμε ακούσει αυτά τα χρόνια. Ο Έλληνας ιδιοκτήτης ενός γραφείου στην ευρύτερη περιοχή της Λειψίας στηνΓερμανία μας έλεγε πως αυτή ήταν η χειρότερη χρονιά στην ιστορία του γραφείου του και δυστυχώς αρκετές εταιρείες charter που έκαναν δρομολόγια για Ελλάδα, μετά από την μειωμένη ζήτηση, θα μειώσουν ή και ακυρώσουν τις πτήσεις τους για Ελλάδα.

Άλλος Έλληνας product manager σε σημαντικό γραφείο της Αυστρίας, είπε ότι και για αυτούς η Ελλάδα φέτος είχε τέτοια μείωση, ώστε την επόμενη σαιζόν θα κρατήσει μόνον 3 από τους 9 προορισμούς που εξυπηρετούσε στην χώρα μας! Αντίθετα θα αυξήσει τους προορισμούς του στην Τουρκία και την Αίγυπτο.

Παρόμοια σχόλια υπήρξαν δυστυχώς αρκετά από πολλές βασικές αγορές για την Ελλάδα και είναι πλέον κάτι παραπάνω από φανερή η άμεση ανάγκη μιας μεγάλης διαφημιστικής καμπάνιας που θα εξισορροπήσει τον πακτωλό αρνητικών δημοσιευμάτων για την χώρα μας τα οποία κατέκλυσαν τις αγορές εδώ και αρκετούς μήνες!

Ωστόσο είμαστε σε περίοδο οικονομικής κρίσης και χρήματα για μεγάλες (και κατά συνέπεια πολυδάπανες) διαφημιστικές καμπάνιες δεν υπάρχουν θα αντιτείνουν αρκετοί ! Εδώ χρωστάμε ακόμα χρήματα σε αρκετά (και σημαντικά) μέσα του εξωτερικού, πως θα μπορέσουμε λοιπόν να κάνουμε νέες καμπάνιες;

Χρήματα; Ποιος μίλησε για χρήματα; Πάντως όχι εμείς.

Είμαστε στην εποχή της κυριαρχίας του Internet και των social media – σε αυτήν την εποχή δεν χρειάζονται πολλά χρήματα, αυτό που χρειάζεται κυρίως είναι ιδέες! Μην βιαστείτε … να χλευάσετε αυτήν την τετριμμένη επωδό!

Κάποιες άλλες χώρες το κάνουν πράξη – για παράδειγμα η Ελβετία που με ένα έξυπνο πρωταπριλιάτικο αστείο φέτος (χαμηλού budget) κατόρθωσε να έχει παγκόσμια προβολή αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων! Με ένα και μόνον έξυπνο αστείο, διάολε !!!

( Για όσους δεν το ξέρουν, την 1η Απριλίου φέτος, εμφανίστηκε ένα video στο YouTube όπου κάποια οργάνωση με τον τίτλο «Ελβετοί Καθαριστές Βουνών» ζητούσε εθελοντές για τον καθαρισμό των βουνών(!) της Ελβετίας – φυσικά ήταν ένα πρωταπριλιάτικο αστείο, το οποίο όμως μεταδόθηκε από πολλά τηλεοπτικά κανάλια σε ένα υπολογιζόμενο κοινό συνολικά 100.000.000 τηλεθεατών!!!

*από το:

http://www.tma.travel/blog/2010/09/shall-we-start-worry-about-the-next-tourism-season/

Σεπτεμβρίου 22nd, 201011:22 πμ @ Panos Fotiadis

Οι ταξιδιώτες μέσης ηλικίας οδηγούν την επανάσταση των social media !

Social Travel Report - μια ενδιαφέρουσα έρευνα
Οι ταξιδιώτες μέσης ηλικίας οδηγούν την επανάσταση των social media !

Σύμφωνα με τα ευρήματα μιας ενδιαφέρουσας μελέτης της βρετανικής Total Media, σε αντίθεση με ότι θα πίστευε κάποιος, είναι οι ταξιδιώτες της μέσης ηλικίας αυτοί που διαμορφώνουν τις απόψεις των κα
ταναλωτών σχετικά με τα καλύτερα ξενοδοχεία και τους ταξιδιωτικούς προορισμούς ανά τον κόσμο!

διαβάστε περισσότερα στο: http://www.tma.travel/new-2-31-0-gr.htm

«Τουρισμός με μέλλον: Προτάσεις για το νέο Δήμο Χανίων»

Ημερίδα για τον Τουρισμό από το συνδυασμό «ΧΑΝΙΑ -
Ο ΔΗΜΟΣ ΜΑΣ ΑΛΛΑΖΕΙ»



Με αφορμή τη Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού (27 Σεπτεμβρίου), ο δημοτικός συνδυασμός «ΧΑΝΙΑ - Ο ΔΗΜΟΣ ΜΑΣ ΑΛΛΑΖΕΙ» ,διοργανώνει ημερίδα με θέμα:
«Τουρισμός με μέλλον: Προτάσεις για το νέο Δήμο Χανίων»

Προσκεκλημένοι ομιλητές θα είναι οι κ.κ.:
- Σπύρος Δανέλλης, Ευρωβουλευτής
- Νίκος Σκουλάς, πρ. υπουργός Τουρισμού
- Καθηγητής Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης, Δ/ντής εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης
- Δρ Γεώργιος Μπαουράκης, Συντονιστής Σπουδών και Έρευνας, Τμήμα Οικονομίας και Διοίκησης, ΜΑΙΧ.

Στην ημερίδα θα παρουσιαστούν οι προγραμματικές θέσεις για τα θέματα του Τουρισμού του συνδυασμού «ΧΑΝΙΑ - Ο ΔΗΜΟΣ ΜΑΣ ΑΛΛΑΖΕΙ».
Την εκδήλωση θα συντονίσει ο κ. Κ. Ζοπουνίδης.