Τα τελευταία 5 χρόνια συνεργαζόμαστε με την Philoxenia, στο πρόγραμμα των hosted buyers – επικοινωνούμε με πάρα πολλούς product managers των tour operators αλλά και με μικρά και μεσαία γραφεία που κάνουν outgoing για Ελλάδα. Έχουμε έτσι, ένα αρκετά αντιπροσωπευτικό feedback για τις τάσεις της επόμενης σαιζόν από τους επαγγελματίες αυτούς.
Κάθε χρόνο λοιπόν «ακούμε τα εξ’ αμάξης» από την πλειοψηφία των ανθρώπων αυτών για τα (αμέτρητα) κακώς κείμενα του Ελληνικού τουρισμού (ειδικά από τους αρκετούς ομογενείς μας που πουλάνε αποκλειστικά Ελλάδα!).
Φέτος δυστυχώς, είχαμε τα χειρότερα και πλέον πικρόχολα σχόλια που έχουμε ακούσει αυτά τα χρόνια. Ο Έλληνας ιδιοκτήτης ενός γραφείου στην ευρύτερη περιοχή της Λειψίας στηνΓερμανία μας έλεγε πως αυτή ήταν η χειρότερη χρονιά στην ιστορία του γραφείου του και δυστυχώς αρκετές εταιρείες charter που έκαναν δρομολόγια για Ελλάδα, μετά από την μειωμένη ζήτηση, θα μειώσουν ή και ακυρώσουν τις πτήσεις τους για Ελλάδα.
Άλλος Έλληνας product manager σε σημαντικό γραφείο της Αυστρίας, είπε ότι και για αυτούς η Ελλάδα φέτος είχε τέτοια μείωση, ώστε την επόμενη σαιζόν θα κρατήσει μόνον 3 από τους 9 προορισμούς που εξυπηρετούσε στην χώρα μας! Αντίθετα θα αυξήσει τους προορισμούς του στην Τουρκία και την Αίγυπτο.
Παρόμοια σχόλια υπήρξαν δυστυχώς αρκετά από πολλές βασικές αγορές για την Ελλάδα και είναι πλέον κάτι παραπάνω από φανερή η άμεση ανάγκη μιας μεγάλης διαφημιστικής καμπάνιας που θα εξισορροπήσει τον πακτωλό αρνητικών δημοσιευμάτων για την χώρα μας τα οποία κατέκλυσαν τις αγορές εδώ και αρκετούς μήνες!
Ωστόσο είμαστε σε περίοδο οικονομικής κρίσης και χρήματα για μεγάλες (και κατά συνέπεια πολυδάπανες) διαφημιστικές καμπάνιες δεν υπάρχουν θα αντιτείνουν αρκετοί ! Εδώ χρωστάμε ακόμα χρήματα σε αρκετά (και σημαντικά) μέσα του εξωτερικού, πως θα μπορέσουμε λοιπόν να κάνουμε νέες καμπάνιες;
Χρήματα; Ποιος μίλησε για χρήματα; Πάντως όχι εμείς.
Είμαστε στην εποχή της κυριαρχίας του Internet και των social media – σε αυτήν την εποχή δεν χρειάζονται πολλά χρήματα, αυτό που χρειάζεται κυρίως είναι ιδέες! Μην βιαστείτε … να χλευάσετε αυτήν την τετριμμένη επωδό!
Κάποιες άλλες χώρες το κάνουν πράξη – για παράδειγμα η Ελβετία που με ένα έξυπνο πρωταπριλιάτικο αστείο φέτος (χαμηλού budget) κατόρθωσε να έχει παγκόσμια προβολή αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων! Με ένα και μόνον έξυπνο αστείο, διάολε !!!
( Για όσους δεν το ξέρουν, την 1η Απριλίου φέτος, εμφανίστηκε ένα video στο YouTube όπου κάποια οργάνωση με τον τίτλο «Ελβετοί Καθαριστές Βουνών» ζητούσε εθελοντές για τον καθαρισμό των βουνών(!) της Ελβετίας – φυσικά ήταν ένα πρωταπριλιάτικο αστείο, το οποίο όμως μεταδόθηκε από πολλά τηλεοπτικά κανάλια σε ένα υπολογιζόμενο κοινό συνολικά 100.000.000 τηλεθεατών!!!
*από το:
http://www.tma.travel/blog/2010/09/shall-we-start-worry-about-the-next-tourism-season/
Σεπτεμβρίου 22nd, 2010 → 11:22 πμ @ Panos Fotiadis
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου