.Επιμέλεια σελίδας: Πάνος Αϊβαλής, δημοσιογράφος μέλος Δ.Σ. ΕΔΣΤΕ, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: edstellados@gmail.com

~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~
.......................ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ Ε.Δ.Σ.Τ.Ε. – ΝΙΚΗΣ 2, Τ.Κ. 105 63, ΑΘΗΝΑ – ΤΗΛ: 210-3231562........
«Χωρίς την ιερή φλόγα του ενθουσιασμού τίποτα το σπουδαία κι ευγενικό δεν μπορεί να γίνει στη ζωή. "Γιόχαν Βόλφγκανγκ Φον Γκέτε"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....................................Δικτυακός τόπος του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών.

Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς
........................................................... - Η Ελλάδα ως Παγκόσμια Κληρονομιά Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της UNESCO

visitgreece.grhighlights

visitgreece.grhighlights
visitgreece.grhighlights

Καλημέρα Ελλάδα..... ψηλά το κεφάλι και το ηθικό μας

Καλημέρα Ελλάδα..... ψηλά το κεφάλι και το ηθικό μας

Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2009

H Άντζελα Γκερέκου μιλά για τον τουρισμό...


Πώς σκοπεύετε να κάνετε τη διαφορά στην τουριστική πολιτική;

Σκεπτόμενη πρώτα απ' όλα με κοινή λογική -κάτι που εξέλειπε τα προηγούμενα 5 χρόνια στο συγκεκριμένο πεδίο. Η σημαντική διαφορά πιστεύω ότι θα προέλθει και θα γίνει άμεσα ορατή από την ύπαρξη ουσιαστικής μέριμνας για τον τουρισμό και την αντιμετώπισή του ως αναβαθμισμένης προτεραιότητας. Με λίγα λόγια, έχουμε σκοπό να ενδιαφερθούμε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ για τον Τουρισμό.

Πώς κρίνετε το ελληνικό τουριστικό προϊόν; Είναι αρκετά ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλων χωρών;
Φυσικά και είναι ανταγωνιστικό, και μάλιστα με αρκετή δυναμική, η οποία όμως παραμένει αναξιοποίητη. Εκ των πραγμάτων, όμως, υπάρχουν και σοβαρά μειονεκτήματα. Έχουμε ήδη καταγραφεί στη συνείδηση των ταξιδιωτών ως «ακριβή χώρα», ενώ το υψηλό κόστος δεν αποδεικνύεται πάντοτε αντάξιο των υπηρεσιών μας. Δεν πρέπει να κλείνουμε τα μάτια μας μπροστά στα προβλήματα, γιατί διαφορετικά δεν θα έχουμε ποτέ τη δυνατότητα να τα διορθώσουμε.

Τι είναι αυτό που κατά τη γνώμη σας πρέπει να προβάλλουμε σαν χώρα;
Το ότι στην Ελλάδα θα βρεις απίστευτη φυσική ομορφιά και πολιτισμικό πλούτο σε έναν μοναδικό συνδυασμό, που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο. Αν δεν προβάλεις τα συγκριτικά σου πλεονεκτήματα, είναι εξαιρετικά δύσκολο να ανεβείς ψηλά στις υψηλές θέσεις προτίμησης των ταξιδιωτών παγκοσμίως. «Ήλιος και θάλασσα» υπάρχουν και αλλού, αλλά μόνο εδώ θα τα βρεις πλαισιωμένα με το βάθος χρόνου και τη βαρύτητα του ελληνικού πολιτισμού. Αυτό όμως εξαρτάται από το πώς εμείς θα προβληθούμε προς τα έξω.

Τι λάθη πιστεύετε ότι έχουν γίνει μέχρι σήμερα στον τομέα του τουρισμού; Τι σκοπεύετε να κάνετε για να τα διορθώσετε;
Έχω πει πολλές φορές -και θα το ξαναπώ και εδώ- ότι το βασικό λάθος είναι ότι αυτός ο τομέας αφέθηκε επί πολλά χρόνια στην απόλυτη αναρχία του «όποιος θέλει, κάνει ό,τι θέλει, όπου το θέλει, όπως το θέλει, όποτε το θέλει και ξέροντας ότι δεν θα ελεγχθεί ποτέ και από κανέναν». Αυτή είναι, κατά τη γνώμη μου, η βασική πηγή όλων των «δεινών» του ελληνικού τουρισμού.

Ποια τα σχέδιά σας όσον αφορά στην τόνωση του εσωτερικού τουρισμού;
Το κεντρικό ίσως ζητούμενο είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Ως προς αυτό, απολύτως κρίσιμος παράγοντας είναι ο εσωτερικός τουρισμός. Βασικός στόχος επίσης είναι η ενίσχυση και η ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού και κυρίως του αγροτουρισμού. Τη στιγμή αυτή στην Ελλάδα υπάρχουν μέρη και περιοχές οι οποίες έχουν αναπτυχθεί προς αυτή την κατεύθυνση και αποτελούν «καλά κρυμμένα μυστικά» για λίγους. Αυτό το επιτυχημένο μεμονωμένο παράδειγμα για εμάς γίνεται στόχος συνολικής αναπτυξιακής προοπτικής για όλες τις περιοχές της Ελλάδας που διαθέτουν παρόμοιες δυνατότητες -και αυτές είναι πάρα πολλές.

Ποιος είναι κατά τη γνώμη σας ο τρόπος για να προσελκύσουμε ομάδες υψηλών εισοδηματικών τάξεων;
Κατά τεκμήριο οι επισκέπτες υψηλών εισοδηματικών τάξεων αναζητούν και αντίστοιχα υψηλή ποιότητα υπηρεσιών. Επομένως εκεί είναι και το «κλειδί» της όλης ιστορίας: το να παρέχεις αυτό που πραγματικά αξίζει το υψηλό κόστος. Δεν μπορείς να ζητάς «τρελές» τιμές, χωρίς να παρέχεις τις ανάλογες υπηρεσίες· όχι μόνο δεν θα προσελκύσεις εύπορους επισκέπτες, αλλά και θα δυσφημιστείς για πάντα ως χώρα. Σημαντικό, επίσης, είναι να δώσεις βάρος και σημασία στους τομείς που εκ των πραγμάτων προσελκύουν τέτοιους επισκέπτες -και ένας από αυτούς τους τομείς είναι και ο θαλάσσιος τουρισμός. Στον συγκεκριμένο, όμως, αντί να δράσουμε ενισχυτικά (και μάλιστα σε αυτή τη δύσκολη στιγμή της κρίσης), φορολογήσαμε αγρίως τους επαγγελματίες, θεωρώντας τους «ιδιώτες σκαφάτους»... Είναι βέβαιο ότι η Τουρκία ή η Κροατία θα χαρούν ιδιαίτερα με αυτό το «ανέλπιστο δώρο» που τους κάνουμε. Γι' αυτό σας λεω, ότι τα πάντα είναι τελικά θέμα κοινής λογικής...

Πώς θα τιμωρούσατε την αισχροκέρδεια στον τομέα του τουρισμού;
Πρώτα απ' όλα πρέπει να υπάρχουν και να λειτουργούν άψογα οι ελεγκτικοί μηχανισμοί. Εάν, για παράδειγμα, έχεις σκοπό να χρεώσεις 200 ευρώ μια χωριάτικη σαλάτα της μίας τομάτας και του μισού κρεμμυδιού στον τουρίστα, να γνωρίζεις ότι θα ελεγχθείς γι' αυτό. Εάν έχεις σκοπό να χρεώσεις στο ταξί σου τη διαδρομή Αεροδρόμιο- Σύνταγμα με 300 ευρώ στον Ιάπωνα, να γνωρίζεις ότι θα ελεγχθείς γι' αυτό. Και θα ελέγχεσαι με τη μεγαλύτερη δυνατή συχνότητα. Στο συγκεκριμένο ζήτημα οφείλουμε να είμαστε -και θα είμαστε- απόλυτα αυστηροί και το ξεκαθαρίζουμε από τώρα για να είναι γνωστό στους πάντες. Ο τουρισμός έχει «κανόνες» και όλοι οφείλουμε να «παίζουμε» με βάση αυτούς. Δεν πρόκειται να συνεχίσουν κάποιοι να πιστεύουν ότι είναι πιο «έξυπνοι» από τους άλλους, προκαλώντας τελικά συνολικό πρόβλημα και σε όλους τους υπόλοιπους αλλά και στην ίδια τη χώρα.

Ποιο είναι το προσωπικό σας στοίχημα;
Να κάνω τη διαφορά και να αφήσω απόλυτα θετικό έργο, από οποιαδήποτε θέση και σε οτιδήποτε μου ανατεθεί. Το να είμαι ο «άλλος ένας που δεν έκανε απολύτως τίποτε» είναι για μένα ο ορισμός της αποτυχίας.

Tι είναι για εσάς ταξίδι; Όταν εσείς ταξιδεύετε, τι είναι αυτό που ζητάτε;
Να διακόψω το χρόνο και τη ροή της συνήθειας και της καθημερινότητάς μου. Στα ταξίδια, δεν έχω στόχο να «γεμίσω τις βαλίτσες μου», αλλά κυρίως να «γεμίσω το μυαλό μου».

Αν επιλέγατε εσείς προσωπικά ένα motto με το οποίο η Ελλάδα να ταξίδευε στο εξωτερικό, ποιο θα ήταν αυτό;
Δεν θέλω να πω τίποτε τη στιγμή αυτή, γιατί δεν θέλω σε καμία περίπτωση να προκαταλάβω αποφάσεις που απαιτούν πολλή σκέψη, μελέτη και προετοιμασία. Πάντως ξέρω ότι σίγουρα δεν θα ήταν το «Greece: A masterpiece you can afford». Θεωρώ ότι ο τουρισμός είναι κάτι τελείως διαφορετικό από τη λαϊκή αγορά της γειτονιάς, όπου ο καθένας προσπαθεί να πουλήσει τα ζαρζαβατικά του κατά 0,0005 φθηνότερα από το διπλανό του...


* Η Άντζελα Γκερέκου μιλά στο Travelstyle για τον τουρισμό

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου