Τις απώλειες των τουριστικών γραφείων προς όφελος του Ιnternet δείχνουν στοιχεία σύμφωνα με τα οποία κατά 34% εκτιμάται ότι θα αυξηθούν οι online αγορές τουριστικών προϊόντων στην αγορά της Γερμανίας, ενώ οι παραδοσιακές (offline), μέσω γραφείων, αναμένεται να μειωθούν στο 28% του συνόλου έναντι 44% σήμερα.
Τα στατιστικά αυτά στοιχεία παρουσίασε η εκπρόσωπος του ταξιδιωτικού οργανισμού ΤUΙ κυρία Κριστίνα Κέλερ, μέλος συμβουλίου μάνατζμεντ σε εννέα γερμανικά τουριστικά γραφεία, κατά τη διάρκεια του 2ου Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Τουρισμού με τίτλο «Ταξίδια και τουρισμός:
Η επόμενη ημέρα- Από την ύφεση στην ανάπτυξη» που διοργανώθηκε από τη ΗΕLΕΧΡΟ και την Εuropress Μedia Group (ΕΜG) στο πλαίσιο της 25ης Διεθνούς Εκθεσης Τουρισμού Ρhiloxenia στη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο λίγα χρόνια πριν (2006-2007), όπως ανέφερε η κυρία Κέλερ, το 27% του τζίρου των γερμανικών γραφείων (5,9 δισ. ευρώ) προερχόταν από υποψήφιους τουρίστες που έκαναν την έρευνά τους στο Διαδίκτυο αλλά τελικά αγόραζαν από γραφεία.
Παράλληλα υπογραμμίστηκαν τα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης τα οποία παρουσιάζουν οι ειδικές μορφές τουρισμού στη χώρα, ενώ την αναβάθμιση του branding της χώρας με στόχο τη διεκδίκηση ενός δυναμικότερου εισοδηματικά και πολιτισμικά ταξιδιωτικού κοινού, αναπτύσσοντας μια σειρά ειδικές αλλά και εναλλακτικές μορφές τουρισμού, έθεσε ως προτεραιότητα της κυβερνητικής πολιτικής στην ομιλία της η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κυρία Αντζελα Γκερέκου.
Η άποψη αυτή ενισχύεται άλλωστε και στο πρόσφατο Οικονομικό Δελτίο της Αlpha Βank, όπου επισημαίνεται ότι οι νέες τουριστικές επενδύσεις στη χώρα θα πρέπει να συνδυάζονται με την αναγκαία πρόοδο στην καλύτερη οργάνωση της προσφοράς τουριστικών υπηρεσιών και με την ανάπτυξη ειδικών υποδομών για την επέκταση της τουριστικής περιόδου στις διάφορες περιοχές της επικράτειας.
Μεταξύ των συμπερασμάτων του συνεδρίου, την προώθηση του εναλλακτικού τουρισμού κάθε μορφής, όπως και τη βελτίωση στον κοινωνικό τουρισμό, όπου υπάρχουν σημαντικά περιθώρια τόσο στην Ελλάδα όσο και σε επίπεδο Ευρώπης, έκρινε απαραίτητη η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (ΕΟΚΕ) κυρία Ειρήνη Πάρη. Σημείωσε επίσης την ανάγκη η Ευρωπαϊκή Ενωση να δημιουργήσει ένα νέο μοντέλο τουρισμού, το οποίο θα βασίζεται στην πολυπολιτισμικότητα, στις αρχές και στις αξίες της Γηραιάς Ηπείρου, χαρακτηρίζοντας μεγάλη πρόκληση το δημογραφικό πρόβλημα, που πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Τον προσανατολισμό περισσότερων πιστώσεων προς την ελληνική τουριστική βιομηχανία από τις τράπεζες ζήτησε ο ερευνητής της Stern Βusiness School της Νέας Υόρκης δρ Ν. Γεωργικόπουλος, μέλος της επιτροπής Οικονομικών Αγορών του ΟΟΣΑ, παρουσιάζοντας στατιστικά της περιόδου 2006- Ιουνίου 2009, σύμφωνα με τα οποία ο τουρισμός διαχρονικά λαμβάνει το μικρότερο κομμάτι της πίτας του δανεισμού στη χώρα σε σχέση με τη ναυτιλία και τις κατασκευές.
Επίσης τη χαμηλή θέση της χώρας στην προσέλκυση συνεδρίων επεσήμανε ο αντιπρόεδρος του Ηellenic Αssociation of Ρrofessional Congress Οrganizers (ΗΑΡCΟ) κ. Π. Ποδηματάς τονίζοντας τα οφέλη ανάπτυξης του συνεδριακού τουρισμού.
*από την ημ. "ΤΟ ΒΗΜΑ" ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΟΥΤΕΤΣΗ - Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2009
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου