..................Επιμέλεια σελίδας: Πάνος Αϊβαλής, δημοσιογράφος μέλος Δ.Σ. ΕΔΣΤΕ, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: edstellados@gmail.com

~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~
.......................ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ Ε.Δ.Σ.Τ.Ε. – ΝΙΚΗΣ 2, Τ.Κ. 105 63, ΑΘΗΝΑ – ΤΗΛ: 210-3231562........
«Χωρίς την ιερή φλόγα του ενθουσιασμού τίποτα το σπουδαία κι ευγενικό δεν μπορεί να γίνει στη ζωή. "Γιόχαν Βόλφγκανγκ Φον Γκέτε"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....................................Δικτυακός τόπος του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών.

Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς
........................................................... - Η Ελλάδα ως Παγκόσμια Κληρονομιά Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της UNESCO

visitgreece.grhighlights

visitgreece.grhighlights
visitgreece.grhighlights

Τρίτη, 30 Αυγούστου 2011

Τα νέα της ΕΔΣΤΕ



Συνάδελφοι-σες,

Με το άρθρο αυτό, επιθυμούμε να ρίξουμε το σπόρο της ανησυχίας και του προβληματισμού προς όλους, με την προσδοκία ότι θα υπάρξουν κάποιες προτάσεις ρεαλιστικές, πριν να είναι πολύ αργά.

Εμείς στηρίξαμε την Ένωση από νεαρή ηλικία και έχουμε ωραίες αναμνήσεις από την αγαπημέ­νη μας Ε.Δ.Σ.Τ.Ε.

Όμως, τα χρόνια, καθώς πέρασαν, κάποιοι έφυγαν απ' τη ζωή, κάποιοι άλλοι πέρασαν στο περιθώριο και τα σημερινά ενεργά μέλη κουβαλούν στις

πλάτες τους το βάρος της ευθύνης. Τι θα γίνει όμως από εδώ και πέρα; Πρέπει να γνωρίζουμε όλοι πως είναι ανάγκη να προβληματι­στούμε, όσο γίνεται περισσότερο. Μπορεί ανάμεσα μας να υπάρξουν αυτοί που θα σκεφθούν και θα προτείνουν λύσεις.

Τα ερωτήματα, τα οποία όλοι καλούμεθα να απαντ

ήσουμε, είναι δύο:

* Mε ποιόν τρόπο θα εξασφαλίσουμε τη συνέχεια της Ένωσης μας;

* Ποιο το μέλλον της Ένωσης μας;

Με την ανατολή του έτους 2011, η ΕΔΣΤΕ μπήκε στα 52 χρόνια της ζωής και της δράσης της

. Όλα αυτά τα χρόνια, επέζησε μέσα από συμπληγάδες, από δυσκολίες, αλλά και από ευτυχή γεγονότα και έδρασε πάντοτε με συνέπεια κα

ι πέτυχε θετικά αποτελέσματα.

Όμως, τα ερωτήματα που θέσαμε πιο πάνω, είναι αμείλικτα και καλούμαστε να απαντήσουμε με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, γιατί οι απαντήσεις σε μία παγκοσμιοποιημένη εποχή, δεν είναι εύκολες.


Τελειώνοντας, επαναλαμβάνουμε ότι σκοπός αυτού του άρθρου είναι να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των συναδέλφων, ώστε να προσπαθήσουν να ανακαλύψουν και να προτείνουν τρόπους, που θα οδηγήσουν σε ένα θετικό αποτέλεσμα.

Θα περιμένουμε, ως Δ.Σ., με ενδιαφέρον τις προτάσεις σας, για να πάρουμε αποφάσεις και να κινηθούμε, για μια πραγματική αναγέννηση της Ένωσης μας.

Ας αρχίσουμε αμέσως...

Το Δ.Σ.

Πληροφοριακά.........

1. Πολλοί συνάδελφοι κατ, συναδέλφισσες μας συνεχάρησαν, για το Δίπλωμα και το Μετάλλιο που προσφέραμε στα ενεργά μέλη μας, για τα 50 μας χρόνια.

2. Το μέλος μας Εμμ. Λιγνός και τα «Θηραϊκά Νέα» πραγματοποίησαν έκθεση με θέμα:«Σαντορίνη — Σπίτια του Θεού (τοπία και τοποθεσίες)» από 20 έως και 27 Ιουνίου 2011, του

διεθνούς Έλληνα Ζωγράφου Ευθυμίου Βαρλάμη. Ήταν καταπληκτική! Συγχαρητήρια!

3. Αναμένουμε ημερομηνία για να συμμετάσχουμε στην 76*1 Δ.Ε.Θ. «ΡΗΙΙ,ΟΧΕΝΙΑ».

4. Προγραμματίζουμε να απονείμουμε Δίπλωμα και Μετάλλιο στα μέλη μας στο Βόλο, στηΘεσσαλονίκη και την Πάτρα, πραγμ
ατοποιώντας συγχρόνως και αντίστοιχες Ημερίδες, με

θέμα «Τουρισμός και Πολιτισμός».

5. Ο Πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Νικ. Κανελλόπουλος, ενημέρωσε τους Τουριστικούς Συντάκτες ότι

το 2011 η αύξηση στον Τουρισμό θα είναι διψήφια!




Παρασκευή, 5 Αυγούστου 2011

Έρευνα για τον τουρισμό στην Ελλάδα από τους φοιτητές του Κολούμπια

Η πλειοψηφία των Αμερικανών υποψηφίων τουριστών δεν γνωρίζει αρκετά καλά τη σύγχρονη Ελλάδα και τα όσα συνθέτουν το δημιουργικό πρόσωπό της, ενώ διαπιστώνεται «έλλειψη εξοικείωσης», κάτι που αποθαρρύνει αρκετούς να επισκεφθούν τη χώρα μας. Την ίδια στιγμή, η Ελλάδα «προκαλεί την αίσθηση του μυστηρίου», κάτι που θεωρείται ως ενθαρρυντικό καθώς υπάρχουν περιθώρια προσέλκυσης μεγαλύτερου τουριστικού ρεύματος από τις Η.Π.Α.
Αυτές οι διαπιστώσεις περιλαμβάνονται σε έρευνα, που έκαναν φοιτητές του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης, και αφορούσε τις απόψεις Αμερικανών για την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό.
Τα αποτελέσματα της ενδιαφέρουσας αυτής πανεπιστημιακής έρευνας παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη.


Η συγκεκριμένη έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο καλοκαιρινού μαθήματος με τίτλο «Σε αναζήτηση ιδεών» του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Στρατηγικής Επικοινωνίας της Σχολής Διαρκούς Εκπαίδευσης, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή και επαγγελματία στο χώρο του μάρκετινγκ, Μαρκ Τρας (Mark Truss).
Οι φοιτητές πρότειναν μια εκστρατεία υπό το γενικό τίτλο «Uncover the Mystery» (Αποκαλύψτε το Μυστήριο).
Σύμφωνα με τα συμπεράσματά τους, η πλειοψηφία των Αμερικανών τουριστών. που θα επέλεγαν την Ελλάδα για διακοπές, είναι ενήλικες γύρω στα 40, συνειδητοποιημένοι και έμπειροι ταξιδιώτες, οι οποίοι έχουν ήδη επισκεφτεί κάποιες άλλες ευρωπαϊκές χώρες και επιθυμούν κάτι διαφορετικό, αυθεντικό και λιγότερο προβλέψιμο.
Αναλύοντας το πόσο σημαντική είναι η «ιδέα του μυστηρίου» για τον Αμερικανό ταξιδιώτη, με στοιχεία για πωλήσεις βιβλίων μυστηρίου, καθώς και για την απήχηση κινηματογραφικών ταινιών ή τηλεοπτικών σειρών μυστηρίου, οι φοιτητές πρότειναν μια εκστρατεία με κεντρικό μήνυμα το μυστήριο και με στόχο να παρουσιαστεί η Ελλάδα, ως ο μοναδικός ευρωπαϊκός προορισμός, που προκαλεί τους επισκέπτες να ανακαλύψουν άγνωστες στο ευρύ κοινό, αποκλειστικές, αυθεντικές εμπειρίες, σε σχέση με την ιστορία, τα νησιά, τον πολιτισμό και το φαγητό.
Σ' αυτό το πλαίσιο, οι φοιτητές έδωσαν τις δικές τους ιδέες για καλύτερη αξιοποίηση των σύγχρονων μέσων κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, youtube, flickr) τα οποία, όπως τόνισαν, η Ελλάδα ήδη χρησιμοποιεί και μάλιστα με «αξιοσημείωτη επιτυχία».
Η ιδέα είναι να διοργανωθούν, μέσα από τις πλατφόρμες αυτές, διαγωνισμοί με προσφορά δώρων (π.χ. αεροπορικά εισιτήρια και φιλοξενία σε περιοχές της Ελλάδας). Επίσης, παρουσίασαν εισηγήσεις για την περαιτέρω αξιοποίηση της ιστοσελίδας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.

Φοιτητές του νεοϋορκέζικου πανεπιστημίου είχαν χωριστεί σε τρεις ομάδες και εκτός από την Ελλάδα, μελέτησαν τις προθέσεις και αντιλήψεις των Αμερικανών ταξιδιωτών για την Ισπανία και την Ιταλία, αναδεικνύοντας πραγματικότητες, αδυναμίες και δυνατότητες, προτείνοντας παράλληλα μια συνολική ξεχωριστή πρόταση για τις τρεις χώρες και με στόχο να καταστούν ελκυστικές για τον Αμερικανό ταξιδιώτη.
Για τη συγκέντρωση πρωτογενούς υλικού, οι φοιτητές απηύθυναν μέσω του διαδικτύου σχετικό ερωτηματολόγιο σε δείγμα 601 ανθρώπων από όλες τις πολιτείες των Η.Π.Α. και διεξήγαγαν συζήτηση με Αμερικανούς, που έχουν ταξιδέψει ή σκοπεύουν να ταξιδέψουν στην Ευρώπη, οι οποίοι αντάλλαξαν απόψεις για τους τρεις συγκεκριμένους προορισμούς.
Επίσης, οι φοιτητές πήραν συνεντεύξεις από ανθρώπους, οι οποίοι έχουν ταξιδέψει πρόσφατα στην Ελλάδα, αλλά και με ταξιδιωτικούς πράκτορες, πριν και μετά τα επεισόδια στο κέντρο της Αθήνας τον περασμένο Ιούνιο.
Οι φοιτητές, που έκαναν την έρευνα για την Ισπανία, εισηγήθηκαν να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση από τις αρμόδιες ισπανικές τουριστικές αρχές στο νεανικό κοινό, οργανώνοντας μια πιο «πικάντικη τουριστική εκστρατεία», με βασικό μοτίβο μια κόκκινη πιπεριά.
Για την Ιταλία, η εισήγηση των φοιτητών ήταν να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα, δεδομένου ότι διαπιστώθηκε πως οι Αμερικανοί τρέφουν έντονα αισθήματα εκτίμησης και αγάπης προς τον ιταλικό λαό.
Η ιδέα για τη διεξαγωγή της έρευνας προέκυψε μετά από συνεργασία του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη με την Τρούντι Μπάλντγουιν (Trudi Baldwin), υπεύθυνη του μεταπτυχιακού προγράμματος Στρατηγικής Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Κολούμπια και αφορούσε την ανάπτυξη μιας επικοινωνιακής στρατηγικής για την χώρα μας ως «εμπορικό προϊόν».
Στη συνέχεια, ο ελληνικός τουρισμός συμπεριλήφθηκε σε μάθημα, το οποίο είχε ξεκινήσει στις 26 Μαΐου και ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας το βράδυ της περασμένης Πέμπτης.
Στην εκδήλωση, εκτός από τους συμμετέχοντες φοιτητές, τον υπεύθυνο καθηγητή και άλλους ακαδημαϊκούς, παρέστησαν, μεταξύ άλλων, ο πρόξενος της Ελλάδας, Βαγγέλης Κυριακόπουλος, ο διευθυντής του Ε.Ο.Τ. στη Νέα Υόρκη, Χρύσανθος Πετσίλας, η σύμβουλος Τύπου της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της Ιταλίας, Λάουρα Έγκολι (Laura Egoli) και στελέχη ταξιδιωτικών οργανισμών και εταιριών δημοσίων σχέσεων.

*από το: