..................Επιμέλεια σελίδας: Πάνος Αϊβαλής, δημοσιογράφος μέλος Δ.Σ. ΕΔΣΤΕ, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: edstellados@gmail.com

~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~
.......................ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ Ε.Δ.Σ.Τ.Ε. – ΝΙΚΗΣ 2, Τ.Κ. 105 63, ΑΘΗΝΑ – ΤΗΛ: 210-3231562........
«Χωρίς την ιερή φλόγα του ενθουσιασμού τίποτα το σπουδαία κι ευγενικό δεν μπορεί να γίνει στη ζωή. "Γιόχαν Βόλφγκανγκ Φον Γκέτε"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....................................Δικτυακός τόπος του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών.

Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς
........................................................... - Η Ελλάδα ως Παγκόσμια Κληρονομιά Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της UNESCO

visitgreece.grhighlights

visitgreece.grhighlights
visitgreece.grhighlights

Καλημέρα Ελλάδα..... ψηλά το κεφάλι και το ηθικό μας

Καλημέρα Ελλάδα..... ψηλά το κεφάλι και το ηθικό μας

Τρίτη, 25 Μαΐου 2010

Σύσκεψη για αντιμετώπιση της κρίσης στον Τουρισμό


Από την επόμενη εβδομάδα θα προβληθεί το πρώτο μέρος της τουριστικής καμπάνιας You in Greece, καθώς και τα ενημερωτικά πακέτα (press kit) με πληροφορίες και στατιστικά στοιχεία για τον τουρισμό και την κατάσταση που επικρατεί στην χώρα μας.

Ο Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού ζήτησε να υπάρξει συντονισμός δράσης όλων των δυνάμεων προκειμένου να στείλουμε θετικά μηνύματα για την Ελλάδα. Στην κατεύθυνση αυτή θα ενταθούν οι επαφές με tour operators, δημοσιογράφους σημαντικών διεθνών μέσων, ξένους ανταποκριτές, σημαντικές προσωπικότητες στο εξωτερικό και πολιτικούς ηγέτες.

Στην κατεύθυνση αυτή θα γίνει ειδική πρόσκληση στον Απόδημο Ελληνισμό προκειμένου να στηρίξει τη χώρα επιλέγοντας την Ελλάδα για διακοπές αυτό το καλοκαίρι. Σημαντικός είναι ο ρόλος που θα διαδραματίσει η ΕΡΤ με τα μηνύματα που θα προβάλλει, κυρίως μέσα από τη δορυφορική τηλεόραση. Σημειώνεται ότι η ΕΡΤ έχει προσφέρει σημαντικά στις έως σήμερα κινήσεις για τη διαχείριση της κρίσης, αφού η καμπάνια You in Greece ήταν παραγωγή της ΕΡΤ χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για τον ΕΟΤ.

Επόμενος στόχος είναι να κινητοποιηθούν όλοι οι πολίτες, κυρίως όσοι απασχολούνται στο χώρο του τουρισμού, ακολουθώντας το παράδειγμα των κατοίκων της Ρόδου αλλά και των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.

Εντωμεταξύ, η επιτροπή διαχείρισης της κρίσης που έχει συσταθεί συνεδριάζει καθημερινά και ενημερώνει την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΤ, η οποία θα συνεδριάζει για αυτό το θέμα μια φορά την εβδομάδα.

*Τρίτη, 25 Μαΐου 2010 εφημ. "ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ"

Παρασκευή, 21 Μαΐου 2010

Για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η κρίση που πλήγει εδώ και 6ετία τον ελληνικό τουρισμό...

Η Διαχείριση κρίσης απαιτεί μεθόδευση και Τοπικότητα!

Οι δρομολογημένες πρωτοβουλίες δεν επαρκούν για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η κρίση που πλήγει εδώ και 6ετία τον ελληνικό τουρισμό.
Πότσνταμ, 14 Μαΐου 2010


– Ο Σχεδιασμός επικοινωνιακών δράσεων στα πλαίσια διαχείρισης μιας κρίσης - ειδικά όσον αφορά τον ελληνικό τουρισμό – συνίσταται να γίνει με ιδιαίτερη προσοχή και επιμέλεια, όσον αφορά την επιλογή των μέτρων και θεμάτων, την σειρά με την οποία θα δρομολογηθούν στα τοπικά ανά χώρα μέσα ενημέρωσης, καθώς επίσης και την θεματικοποίηση όλων των πτυχών που διαμορφώνουν και μεταλλάσσουν συνεχώς την κρίση. Η επικοινωνιακή αποτελεσματικότητα συγκεκριμμένων μέτρων μπορεί να επιφέρει αποτελέσματα μόνο όταν ληφθούν υπόψιν οι ανά χώρα ιδιαιτερότητες των μέσων ενημέρωσης και σε καμμία περίπτωση δεν βοηθά η επικοινωνιακή δράση με «το ποτιστήρι». Στο εξωτερικό τα ΜΜΕ περιμένουν συγκεκριμμένες απαντήσεις σε συγκεκριμμένα θέματα.

Η σύσταση μιας Κεντρικής επιτροπής Διαχείρισης κρίσης με Κεντρικό «μάνατζερ διαχείρισης» τον πρόεδρο του ΕΟΤ είναι ένα πρώτο θετικό βήμα που έγινε από πλευράς Υπ. Πολιτισμού και Τουρισμού, αλλά τώρα χρειάζεται και το σωστό επικοινωνιακό στήσιμο και λανσάρισμα που απαιτείται για την σωστή διαχείριση της κρίσης. Οι απαιτήσεις των ξένων δημοσιογράφων – ειδικά των γερμανόφωνων - σχετικά με την ενημέρωση και αντιμετώπιση της κρίσης που προσβάλλει τον ελληνικό τουρισμό, είναι πολύ υψηλές. Η αντιστροφή του αρνητικού κλίματος μπορεί να επιτευγχθεί, αλλά όχι από την μία μέρα στην άλλη, παρά μόνο μέσω μιας συνεχούς επικοινωνίας όλων των κρίσιμων θεμάτων σχετικά με τον εληνικό τουρισμό που απασχολούν τα μέσα ενημέρωσης στις δυνητικές αγορές.

Η κατάσταση είναι πολύ πιο πολύπλοκη και πολυσύνθετη, απ΄ότι πιστεύει κανείς στην Ελλάδα: «Μια καμπάνια με μια γενική επιχειρηματολογία, κρίνουμε ότι δεν θα βοηθήσει στον βαθμό που θα έπρεπε, μιας και τα συνεχή αρνητικά συμβάντα που διαδραματίζονται στην Ελλάδα, μεταδίδονται με μεγαλύτερη ταχύτητα στα ξένα ΜΜΕ, από ότι χρειάζεται η αποστολή ενός «dvd». Αυτό σημαίνει, ότι η δημιουργία ενός dvd, ναι μεν είναι μια έξυπνη ιδέα, αλλά στην λάθος στιγμή και δεν ικανοποιεί τις προσδοκίες των δημοσιογράφων και λοιπών αποδεκτών, χάνοντας την αξία και βαρύτητα που του αρμόζει με την επόμενη αρνητική είδηση που θα συμβεί και θα δημοσιευθεί, διογκώνοντας μαζί και την αναξιοπιστία. Με άλλα λόγια η υφή και σειρά των επικοινωνιακών εργαλείων θέλει ιδιαίτερη προσοχή.
Πολύ σημαντικότερο είναι να προσδιοριστούν τα «καυτά θέματα» που απασχολούν τους ξένους ανταποκριτές και δημοσιογράφους ανά χώρα-αγορά, και με τα οποία επηρεάζεται η ψυχολογία της Κοινής γνώμης, με αποτέλεσμα να έχουμε μείωση κρατήσεων, αύξηση των αρνητικών δημοσιευμάτων κλπ.

Η επικοινωνιακή διαχείριση της κρίσης συνιστούμε να γίνει σε δύο κατευθύνσεις παράλληλα: Στο εσωτερικό της χώρας, γιατί η κρίση στον ελληνικό τουρισμό δημιουργείται στην πηγή της και όχι πιά μόνο από εξωγενείς παράγοντες. Η Κεντρική Επιτροπή πέραν του Συντονιστικού Έργου, θα πρέπει να είναι σε συνεχή επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες στο εξωτερικό δηλ. τα Γραφεία Τύπου των πρεσβειών και του ΕΟΤ, αλλά δίνοντάς τους τις αρμόζουσες κατευθύνσεις και οδηγίες βάσει ενός Επικοινωνιακού Σχεδίου Διαχείρισης Κρίσης.

Στο εξωτερικό η θεματικοποίηση θα πρέπει να συντονιστεί ανά αγορά μεταξύ της Επιτροπής Διαχείρισης Κρίσης, των Γραφείων Τύπου των πρεσβειών και του ΕΟΤ και ενός εξειδικευμένου Επικοινωνιολόγου Διαχείρισης Κρίσης στην εκάστοτε χώρα. Έτσι θα διασφαλιστεί όχι μόνο η επικοινωνιακή συμβατότητα, αλλά και η αποτελεσματική επιχειρηματολογία ανά θέμα. Η επικοινωνιακή ποιότητα των θεμάτων για τα οποία ζητούν ξεκάθαρες απαντήσεις τα ξένα ΜΜΕ είναι το Α και το Ω για μια επιτυχημένη επικοινωνιακή διαχείριση της κρίσης.


Ποιοί είμαστε:
Η γερμανική συμβουλευτική Stefanis Marketing Consulting GmbH, με έδρα το Πότσνταμ Γερμανίας, προσφέρει από το 2000 εξειδικευμένες υπηρεσίες ολοκληρωμένου ξενοδοχειακού και τουριστικού μάρκετινγκ στην Γερμανία και από το 2007 στην Ελλάδα. Η εταιρεία προωθεί ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, τουριστικά καταλύματα ανεξαρτήτου μεγέθους και τουριστικούς προορισμούς στις παγκόσμιες αγορές. Επίσης διατηρεί Γραφείο Συντακτών στο Βερολίνο μέσω του οποίου προβάλλει επικοινωνιακά τουριστικές περιοχές και επιχειρήσεις. Για περισσότερες πληροφορίες γύρω από την εταιρεία και τα έργα που υλοποιεί, επισκεφθείτε την ελληνική ιστοσελίδα http://www.stefanis-consulting.eu.

Τετάρτη, 19 Μαΐου 2010

«Δάσος –Ζωή –Πολιτισμός»



υπό την Αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας

Η Ακαδημία Αθηνών σε συνεργασία με το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Νίκης Γουλανδρή πραγματοποιεί προγραμματισμένες ετήσιες, πανελλα-δικές εκδηλώσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση των νέων στη διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος. Ως πρώτη εκδήλωση επελέγη η έκθεση: «Ερυσίχθων, σύγχρονη ανάγνωση του μύθου», που συμβολίζει την αδηφαγία, την αλόγιστη εκμετάλλευση των φυσικών πόρων, που χωρίς μέτρο καταναλώνει πάνω από τις φυσιολογικές του ανάγκες ο άνθρωπος. Η έναρξη των εκδηλώσεων θα γίνει στις 14 Μαϊου στην Ανατολική Αίθουσα του μεγάρου της Ακαδημίας Αθηνών (Πανεπιστημίου 28) με εναρκτήρια ομιλία του Ακαδημαϊκού κ. Πάνου Λιγομενίδη και κεντρική ομιλία της κ. Νίκης Γουλανδρή, εικαστικές εγκαταστάσεις (προβολές) και μουσικό πρόγραμμα με τον Νίκο Ξανθούλη.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει σειρά εκδηλώσεων σε συνεργασία με Σχολεία, πολιτιστικούς φορείς και Δήμους στην ελληνική περιφέρεια. Την οργάνωση και την γραμματειακή υποστήριξη έχει το Κέντρο Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών (Ευάγγελος Καραμανές, Κλεοπάτρα Φατούρου, Ανθούλα Μπάκολη). Η Επιστημονική επιμέλεια, τα κείμενα και ο συντονισμός του προγράμματος είναι της Αικατερίνης Πολυμέρου-Καμηλάκη, Διευθύντριας του Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών. Την επιμέλεια της έκθεσης έχει η Λουϊζα Καραπιδάκη, ιστορικός τέχνης, μόνιμη συνεργάτις του Κέντρου Λαογραφίας.
Την έκθεση υποστηρίζει το Δίκτυο Μουσείων του Κέντρου των Αθηνών και η Ελληνοαμερικανική Ένωση

5 Ιουλίου: Εγκαίνια Έκθεσης Ελευσίνα
Η έκθεση «Ερυσίχθων: Σύγχρονη ανάγνωση του μύθου» θα πραγματοποιηθεί στο Πολιτιστικό Κέντρο Κανελλόπουλου στην Ελευσίνα (Ιούλιος - Οκτώβριος).
ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΤΗΣ ¨ΕΚΘΕΣΗΣ
Συνήθως λέμε ότι «η φύση τιμωρεί». Όμως η φύση δεν έχει συναισθήματα για να θυμώνει και να τιμωρεί. Αυτό που φαίνεται σε μας ως τιμωρία είναι το αποτέλεσμα των ενεργειών μας, όταν αυτές διαταράσσουν την ισορροπία των στοιχείων της. Οι παρεμβάσεις του ανθρώπου, όταν κατευθύνονται από την πλεονεξία, την αδηφαγία και την απερισκεψία είναι επικίνδυνες, είτε πρόκειται για την καταστροφή ενός δάσους ή ενός αλσυλίου, είτε για την μόλυνση της ατμόσφαιρας, των ποταμών και των θαλασσών. Ο πρωτόγονος άνθρωπος, αντιμέτωπος με τα στοιχεία της φύσης τα θεοποίησε και απέδιδε σ’ αυτά τιμές για να τα εξευμενίσει. Όσο οι γνώσεις του για το φυσικό περιβάλλον αυξάνονταν, ανακάλυπτε πόσο εύθραυστες είναι οι ισορροπίες που το διέπουν και πως οφείλει να το προστατεύει για να είναι φιλικό μαζί του. Αυτή η προστασία περνούσε συχνά από την ιεροποίηση των ζωτικών στοιχείων της φύσης ως αποτέλεσμα σεβασμού ή φόβου. Έτσι δάση και άλση αφιερώνονταν σε θεότητες, τα δένδρα είχαν ψυχή, που τα προστάτευε (Δρυάδες, Αμαδρυάδες, Δενδρίτες θεούς), οι πηγές, τα ποτάμια, οι λίμνες είχαν τις νεράιδες, τις νύμφες, τις λάμιες που απέτρεπαν τον επίδοξο πλεονέκτη να επωφεληθεί, υπονομεύοντας το μέλλον των επόμενων γενεών.
Ο μύθος του Θεσσαλού Ερυσίχθονα, που διασώζει στον ύμνο στη Δήμητρα ο ποιητής Καλλίμαχος, δείχνει πως οι αρχαίοι μας πρόγονοι είχαν αντιληφθεί ότι ο άνθρωπος απέναντι στην φύση πρέπει να είναι ευσεβής, πλήρης δέους, διαφορετικά θα υποστεί, αργά ή γρήγορα τις συνέπειες των ενεργειών του. Ο Ερυσίχθων υπήρξε ένας πλεονέκτης, βέβηλος και ασεβής άνθρωπος. Η επιθυμία του να κόψει το ιερό δένδρο της Δήμητρας, παρά τις παρακλήσεις και τις προειδοποιήσεις της νύμφης που το κατοικούσε, ωδήγησε στην τιμωρία του με ακόρεστη πείνα. Αφού κατανάλωσε ό,τι του ανήκε, αλλά και ό,τι ανήκε στο περιβάλλον του έφαγε τα ίδια του τα μέλη και πέθανε, χωρίς ποτέ να ικανοποιήσει την πείνα του. Ο μύθος συμβολικά αποδίδει την αδηφαγία, την αλόγιστη εκμετάλλευση των φυσικών πόρων, που χωρίς μέτρο καταναλώνει ακόρεστα και πάνω από τις φυσιολογικές του ανάγκες ο άνθρωπος.
Οι χώροι και οι καλλιτέχνες της έκθεσης

Προεδρικό Μέγαρο (κήπος)
Αφροδίτη Λίτη
1. Ακαδημία Αθηνών
Παναγιώτης Τέτσης, Σπύρος Κρητικός
Σκίτσα: Κουντούρης
Μουσείο Φυσικής Ιστορίας

2. Κέντρο Μελέτης Νεώτερης Κεραμεικής – Ίδρυμα Οικ. Γ. Ψαροπούλου
Αποστόλης Ζολωτάκης
3. Μουσείο Ιστορίας της Ελληνικής Ενδυμασίας του Λυκείου των Ελληνίδων
Ελένη Τζάτζαλος, Βένια Μπεχράκη
4. Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Moυσικών Οργάνων Φ. Ανωγειανάκη
Θανάσης Μπερούτσος
5. Μουσείο Ηρακλειδών
Αφροδίτη Λίτη, Αποστόλης Ζολωτάκης
6. Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης
Τάσος Μαντζαβίνος
7. Ίδρυμα Άγγελου και Λητούς Κατακουζηνού
Ανδρέας Λόλης
8. Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη
Αλεξάνδρα Αθανασιάδη
Video: Γιώργος Ταξιαρχόπουλος, Σαββίνα Πατρικίου, Γρηγόρης Μαρκάτος
9. Μουσείο Σπύρου Βασιλείου
Katharina Bolesch, κεραμικό
10. Ιστορικό Αρχείο της Εθνικής Τράπεζας
Ειρήνη Γκόνου, Μίλτος Παντελιάς, Καλλιρρόη Σπυρίδωνος
11. Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β. και Μ. Θεοχαράκη
Χρύσα Βέργη, Μαρία Γιαννακάκη
12. Μουσείο Πολιτικών Εξορίστων Άη Στράτη
Κατερίνα Χαριάτη Σισμάνη
13. Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος
Αφροδίτη Λίτη
14. Μουσείο Φρυσίρα
Καλλιρρόη Μαρούδα
15. Ελληνοαμερικανική Ένωση
Χάρις Κοντοσφύρης, Χρήστος Χαρίσης, Γιώργος Τσεριώνης, Βένια Μπεχράκη, Μάγδα Ταμάμ, Ελένη Τζάτζαλος, Πέτρος Βρέλης, Κωνσταντίνα Κατρακάζου, Στέφανος Ζαννής, Ιωάννα Ράλη


Συμμετέχουν τα Μουσεία μέλη του Δικτύου:
(Κέντρο Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, Κέντρο Μελέτης Νεώτερης Κεραμεικής – Ίδρυμα Οικ. Γ. Ψαροπούλου, Μουσείο Ιστορίας της Ελληνικής Ενδυμασίας του Λυκείου των Ελληνίδων, Μουσείο Ιστορίας της Ελληνικής Ενδυμασίας του Λυκείου των Ελληνίδων, Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Moυσικών Οργάνων Φ. Ανωγειανάκη, Μουσείο Ηρακλειδών, Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης, Ίδρυμα Άγγελου και Λητώς Κατακουζηνού, Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη, Μουσείο Σπύρου Βασιλείου, Ιστορικό Αρχείο της Εθνικής Τράπεζας, Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β. και Μ. Θεοχαράκη, Μουσείο Φρυσίρα, Μουσείο Πολιτικών Εξορίστων Άη Στράτη, Ινστιτούτο των Ελληνικών Μύλων, Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος, Ελληνοαμερικάνικη Ένωση, Ευώνυμος Βιβλιοθήκη))


Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες:
Αφροδίτη Λίτη, Παναγιώτης Τέτσης, Σπύρος Κρητικός, Αποστόλης Ζολωτάκης, Θανάσης Μπερούτσος, Τάσος Μαντζαβίνος, Αλεξάνδρα Αθανασιάδη, Ανδρέας Λόλης, Ειρήνη Γκόνου, Μίλτος Παντελιάς, Καλλιρρόη Σπυρίδωνος, Χρύσα Βέργη, Μαρία Γιαννακάκη, Καλλιρρόη Μαρούδα, Γιώργος Τσεριώνης, Κωνσταντίνα Κατρακάζου, Στέφανος Ζαννής, Κατερίνα Χαριάτη Σισμάνη, Βένια Μπεχράκη, Μάγδα Ταμμάμ, Χάρις Κοντοσφύρης, Ελένη Τζάτζαλος, Χρήστος Χαρίσης,
Σκίτσο: Κουντούρης,
Video: Γιώργος Ταξιαρχόπουλος, Σαββίνα Πατρικίου, Γρηγόρης Μαρκάτος, Ιωάννα Ράλη Πέτρος Βρέλης
κεραμικό: Katharina Bolesch,