..................Επιμέλεια σελίδας: Πάνος Αϊβαλής, δημοσιογράφος μέλος Δ.Σ. ΕΔΣΤΕ, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: edstellados@gmail.com

~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~
.......................ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ Ε.Δ.Σ.Τ.Ε. – ΝΙΚΗΣ 2, Τ.Κ. 105 63, ΑΘΗΝΑ – ΤΗΛ: 210-3231562........
«Χωρίς την ιερή φλόγα του ενθουσιασμού τίποτα το σπουδαία κι ευγενικό δεν μπορεί να γίνει στη ζωή. "Γιόχαν Βόλφγκανγκ Φον Γκέτε"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....................................Δικτυακός τόπος του Κέντρου Ερεύνης της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών.

Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς
........................................................... - Η Ελλάδα ως Παγκόσμια Κληρονομιά Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της UNESCO

visitgreece.grhighlights

visitgreece.grhighlights
visitgreece.grhighlights

Σάββατο, 28 Νοεμβρίου 2009

120 χρόνια «Νational Geographic»

Το πρώτο σε κυκλοφορία περιοδικό στον κόσμο έχει γενέθλια. Μαζί του και η ελληνική έκδοση, η οποία για τα 10 χρόνια κυκλοφορίας της «γιορτάζει» με ένα επετειακό τεύχος


Το διάσημο περιοδικό με το κίτρινο πλαίσιο, το «Νational Geographic», έκλεισε 120 χρόνια. Στη χώρα μας η ελληνική έκδοση συμπλήρωσε δεκαετία και μαζί με το τεύχος Οκτωβρίου προσφέρει στους αναγνώστες του μια πολυτελή συλλεκτική έκδοση με τα καλύτερα άρθρα του περιοδικού που «έγραψαν» ιστορία: από τις μεγαλύτερες εξερευνήσεις και τις επιστημονικές ανακαλύψεις ως την απόλυτη περιπέτεια.

Στις 160 σελίδες της συλλεκτικής έκδοσης δημοσιεύονται εννέα θέματα για την ανακάλυψη του Βορείου Πόλου, για την αυτοκρατορία των Ινκα και το τελευταίο οχυρό τους, στην πόλη Μάτσου Πίτσου του Περού, για την Ελλάδα του τελευταίου αιώνα αλλά και την Ελλάδα τού σήμερα, για τους ορεινούς γορίλες της Κεντρικής Αφρικής, για τον τάφο του Τουταγχαμόν, για τις κλιματικές αλλαγές και για το Ευαγγέλιο του Ιούδα. Παρουσιάζει ακόμη το πρόσωπο της αφγανής προσφυγοπούλας με το «στοιχειωμένο» βλέμμα που μέσα του διαβάζεις την τραγωδία μιας χώρας ρημαγμένης. Η φωτογραφία της είχε δημοσιευθεί στο εξώφυλλο του «Νational Geographic» το 1985. Δεκαεπτά χρόνια μετά η ίδια Αφγανή αντικρίζει ξανά τον φακό και προκαλεί το παγκόσμιο ενδιαφέρον για άλλη μία φορά.
Το πρώτο σε κυκλοφορία περιοδικό στον κόσμο έγινε διάσημο για τις θρυλικές φωτογραφίες του, τους χάρτες και τις έρευνές του. Κάθε μήνα διαβάζεται από 40 εκατομμύρια ανθρώπους στα αγγλικά και εκδίδεται σε 30 γλώσσες. Η ελληνική έκδοση έχει κερδίσει περίπου 400.000 αναγνώστες.


*από την εφημ. "ΤΟ ΒΗΜΑ" Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2008

Πέμπτη, 19 Νοεμβρίου 2009

Η ΕΛΑΓΡΟ στον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού


Αγροτουρισμός


Επίσημο μέλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών UN - WTO (United Nations - World Tourism Organization), έγινε η ΕΛΑΓΡΟ - Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη, κατόπιν ομόφωνης απόφασης της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού.

Επισημαίνεται, ότι η συμμετοχή αυτή αποτελεί την πιο πρόσφατη πρωτοβουλία διεθνούς δικτύωσης αλλά όχι και την τελευταία, αφού η ΕΛΑΓΡΟ συμμετέχει ήδη ως επίσημο μέλος στο Tourism Sustainability Group της Κομισιόν με σκοπό τη δημιουργία ενιαίων δεικτών αειφορίας για τους Ευρωπαϊκούς προορισμούς.

Η παγκόσμια οικονομική ύφεση και η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής επιτάσσουν τη διαρκή παρακολούθηση των τεκταινομένων, την αποτύπωση των επιτυχημένων πρακτικών και την προσαρμογή τους στο Ελληνικό τουριστικό προϊόν.

Το πρόγραμμα διεθνούς δικτύωσης αποτελεί μία από τις κεντρικές δράσεις του επιχειρησιακού σχεδίου της ΕΛΑΓΡΟ για την ανάδειξη της Ελλάδας σε πρότυπο πράσινης τουριστικής ανάπτυξης και σε έναν εκ των κορυφαίων τουριστικών προορισμών της Ευρώπης.



Ένταξη της Σάμου στο Πρόγραμμα Αριστείας Προορισμών “System of Measures for Destination Excellence” μέσω της ΕΛΑΓΡΟ

Με αφορμή την έναρξη του Προγράμματος Αριστείας Προορισμών “System of Measures for Destination Excellence” σε εθνικό επίπεδο μέσω της ΕΛΑΓΡΟ- Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη και σε συνεργασία με το World Centre of Excellence in Destinations (CED), φορέα συμβεβλημένου με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού του ΟΗΕ πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2009, εκδήλωση για την υπογραφή της συμβάσεως μεταξύ του World Centre of Excellence, της ΕΛΑΓΡΟ και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Σάμου με αντικείμενο την επίσημη έναρξη του έργου στον προορισμό της Σάμου .

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στον χώρο υποδοχής του Ελληνικού περιπτέρου στη WTM στο Λονδίνο απηύθυναν χαιρετισμό ο ΓΓ του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού του ΟΗΕ κ. Taleb Rifai,, ο Πρόεδρος του World Centre of Excellence in Destinations κ. Andre Valerand, ο Νομάρχης Σάμου κ. Εμμανουήλ Κάρλας και η Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΕΛΑΓΡΟ κ.α Μπριγκίττα Παπασταύρου.

Στην Ελλάδα η ΕΛ.ΑΓΡΟ-Βιώσιμη Τουριστική Ανάπτυξη αναλαμβάνει:

α)τον ρόλο του φορέα -συντονιστή του έργου,

β)την επιστημονική και συμβουλευτική υποστήριξη του ΟΤΑ επί του προγράμματος

γ) την κάλυψη των δαπανών φιλοξενίας των κλιμακίων αξιολόγησης του CED.

Η συμμετοχή της Σάμου στο CED

Δεδομένου ότι:

α) η ΕΛ.ΑΓΡΟ έχει ως φυσικό αντικείμενο την ανάπτυξη και διαχείριση του τουρισμού υπαίθρου και των εναλλακτικών μορφών τουρισμού στον Ελλαδικό χώρο

β) οι διαδικασίες βιώσιμης ανάπτυξης προϋποθέτουν καταρχήν την προσέγγιση και την αξιολόγηση των προορισμών σε τοπικό επίπεδο και

γ) ο προορισμός και ο ΟΤΑ είναι ο αρμόδιος φορέας διαχείρισης,

με πρωτοβουλία της ΕΛΑΓΡΟ επελέγη, προτάθηκε και συμφωνήθηκε η Σάμος να αποτελέσει το πρώτο πιλοτικό προορισμό και να ενταχθεί στο Πρόγραμμα Καταγραφής Άριστων Πρακτικών Διαχείρισης Προορισμών με το World Centre of Destination Excellence (CED).



Λίγα λόγια για το Παγκόσμιο Κέντρο Άριστων Πρακτικών σε Προορισμούς (WORLD CENTRE OF EXCELLENCE FOR DESTINATIONS- CED).

Το Παγκόσμιο Κέντρο Άριστων Πρακτικών σε Προορισμούς (WORLD CENTRE OF EXCELLENCE FOR DESTINATIONS- CED) έχει συσταθεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών σε συνεργασία με μια σειρά φορέων διεθνούς επιπέδου όπως το National Geographic, το George Washington University, τον Οργανισμό Τουρισμού του Καναδά με σκοπό την προώθηση και την ενίσχυση του έργου του Συμβουλίου Προορισμών (Destination Council) του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού.

Αποστολή του CED είναι η καθοδήγηση των προορισμών σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω επιτυχημένων πρακτικών για την:

-βελτίωση της ανταγωνιστικότητας τους

-υποστήριξη δράσεων και προγραμμάτων βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης

-αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών και τον εμπλουτισμό της εμπειρίας που παρέχεται στους τουρίστες τους

-ενδυνάμωση του τοπικού γεωγραφικού χαρακτήρα των προορισμών μέσω οδηγιών αναβάθμισης του περιβάλλοντος, της πολιτιστικής ταυτότητας και του βιοτικού επιπέδου των τοπικών κοινοτήτων.

Πρόγραμμα Καταγραφής Άριστων Πρακτικών Προορισμών του Συμβουλίου Προορισμών του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών σε τοπικό επίπεδο (SMED)

Για την επίτευξη των στόχων του, το CED έχει αναπτύξει ένα ειδικό σύστημα αξιολόγησης προορισμών με την ονομασία System of Measures for Destination Excellence (SMED).

Το σύστημα ακολουθεί τη σπονδυλωτή διαδικασία της έρευνας της περιοχής, της επιτόπιας αξιολόγησης των προορισμών μέσω ειδικών κλιμακίων με εξειδικευμένους επιστήμονες στις κατηγορίες

α) Οργάνωση & Διοίκηση Τουριστικών Δομών

β) Υπηρεσίες

γ) Τουριστικές Δραστηριότητες και

δ) Βιώσιμη Ανάπτυξη και τέλος

ε) Εκθεση αξιολόγησης & σχεδίου διαχείρισης προορισμών με αναφορές σε συγκεκριμένα παραδείγματα και επιτυχημένες πρακτικές.

Τα ειδικά κλιμάκια επισκέπτονται τους προορισμούς σε δύο διαφορετικές χρονικές περιόδους, συγκεντρώνουν τα απαραίτητα στοιχεία μέσω συνεντεύξεων, αυτοψίας και καταγραφής και καταθέτουν εμπεριστατωμένη έκθεση με την υφιστάμενη κατάσταση, την βαθμίδα αξιολόγησης, το προτεινόμενο σχέδιο δράσεων και ενεργειών για τη βιώσιμη ανάπτυξη και αποτελεσματική διαχείριση του προορισμού καθώς και συγκεκριμένα παραδείγματα καλών πρακτικών βάσει συγκριτικής προτυποποίησης με προορισμούς οι οποίοι έχουν παρεμφερές τουριστικό προϊόν και συνθήκες ανάπτυξης της τουριστικής δραστηριότητας.




Τα οφέλη από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα SMED

Τα Οφέλη των Προορισμών & των Τοπικών Αρχών Αυτοδιοίκησης



Η συνεργασία με το CED σε συνδυασμό με τη συμμετοχή της ΕΛ.ΑΓΡΟ στο Συμβούλιο Προορισμών του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού θα:

1) προσδώσει εξωστρέφεια στις κινήσεις των ΟΤΑ σε μια εποχή αρνητικών μηνυμάτων για τον Ελληνικό Τουρισμό.

2) είναι δράση ουσίας με άμεσα και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα για τον τοπικό τουρισμό και την ευρύτερη οικονομία της περιοχής τους.

3) αναδείξει την τεχνογνωσία του ΟΤΑ σε θέματα διαχείρισης προορισμών και τη διάθεση του για εποικοδομητικές συνεργασίες σε διεθνές επίπεδο.

4) δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την υλοποίηση δράσεων & ενεργειών της ΕΛ.ΑΓΡΟ στην περιοχή γεω-διοικητικής αρμοδιότητας του, αφού αυτές πλέον θα συνυπογράφονται από τον αρμόδιο φορέα (CED) του εγκυρότερου διεθνή οργανισμού θεσμικού χαρακτήρα (Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού Ηνωμένων Εθνών).

5) αναδεικνύει τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη σε βασικό συνθετικό του τοπικού σχεδίου ανάπτυξης και τον ίδιο τον προορισμό σε παράδειγμα επιτυχημένων πρακτικών & εφαρμογών σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

6) θα προτείνει συγκεκριμένες οδηγίες, κατευθύνσεις και λύσεις για την τουριστική ανάπτυξη και προβολή του προορισμού μέσα από εύχρηστες εφαρμογές για τους ΟΤΑ και έτσι θα διασφαλίσει την επιτυχή υλοποίηση τους μέσα από τους μηχανισμούς υποστήριξης και συνεργασίας στους οποίους θα συμμετέχει σταθερά και η ΕΛ.ΑΓΡΟ.



Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών (UN WTO)

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών (UN WTO) απαρτίζεται από 160 χώρες-μέλη και 350 μέλη από τον ιδιωτικό τομέα, τον ακαδημαϊκό χώρο και την τοπική αυτοδιοίκηση και έχει ως βασικούς σκοπούς:

α) τη λειτουργία του ως παγκόσμιο φόρουμ τουριστικής πολιτικής και

β) τη λειτουργία του ως πηγή τεχνογνωσίας σε τομείς και πεδία γνώσης σχετικά με την βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη.

Ο ΠΟΤ διαδραματίζει σημαντικό και ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη του αειφόρου, υπεύθυνου και οικουμενικώς προσπελάσιμου τουρισμού, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση των ανεπτυγμένων αλλά κυρίως των αναπτυσσόμενων χωρών.

Ο ΠΟΤ προωθεί τον Παγκόσμιο Κώδικα Ηθικής για τον Τουρισμό στοχεύοντας

α) στη διασφάλιση των μέγιστων δυνατών οικονομικών, πολιτισμικών και κοινωνικών οφελών από τον τουρισμό και

β) στην ελαχιστοποίηση των αρνητικών κοινωνικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων του τουρισμού για τους προορισμούς & τις επιχειρήσεις των χωρών μελών τους.

Επί του παρόντος ο ΠΟΤ έχει συστήσει ειδική επιτροπή για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης (Tourism Resilience Committee) και αναπτύσσει δυναμικές πρωτοβουλίες και δράσεις για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και την προσαρμογή του παγκόσμιου τουριστικού τομέα στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα.

Πέμπτη, 12 Νοεμβρίου 2009

Επαφές για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού




Επαφές με ταξιδιωτικούς πράκτορες από όλον τον κόσμο με στόχο την προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, καθώς και συνεντεύξεις σε διεθνή μέσα (στους τηλεοπτικούς σταθμούς Τravel Channel, CΝΒC, Skynews και στην εφημερίδα «Ιndependent») είχε χθες η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κυρία Αντζελα Γκερέκου , στο πλαίσιο της διεθνούς τουριστικής έκθεσης World Τravel Μarket 2009 (WΤΜ) η οποία ολοκληρώνεται σήμερα στο Λονδίνο.

Η υφυπουργός πραγματοποίησε επίσης συνάντηση με την κυρία Ελένη Cubitt, επίτιμη γραμματέα της Βρετανικής Επιτροπής για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες με θέμα «Το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης και η πόλη των Αθηνών». «Μένουμε πιστοί στο όραμα της Μελίνας Μερκούρη και θα συνεχίσουμε τον αγώνα που ξεκίνησε με πάθος, ελπίζοντας ότι η ημέρα που θα γίνει η επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα δεν θα αργήσει», τόνισε στον χαιρετισμό της η υφυπουργός. «Το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης», συμπλήρωσε, «έδωσε μια νέα προοπτική τόσο στην πόλη της Αθήνας όσο και σε ολόκληρη την Ελλάδα», αφού ήδη μέσα στους λίγους μήνες λειτουργίας του οι επισκέπτες έχουν ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο.

Στο πλαίσιο της WΤΜ, η κυρία Γκερέκου συμμετείχε και στην ετήσια συνάντηση των υπουργών Τουρισμού που διοργάνωσε την Τρίτη ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (ΠΟΤ) και στην οποία συζητήθηκαν οι κατευθύνσεις και τα προβλήματα του τουρισμού σε παγκόσμια κλίμακα. Με στόχο την αναζήτηση παγκόσμιων πολιτικών που υποστηρίζουν τη βιομηχανία του τουρισμού, περίπου 80 υπουργοί από όλον τον κόσμο τόνισαν τη σημασία του τομέα στη δημιουργία θέσεων εργασίας ως μοχλού για την ανάκαμψη και την κατεύθυνση προς την «πράσινη οικονομία».

Μάλιστα έγινε έκκληση στις κυβερνήσεις των χωρών, όσο η οικονομία βρίσκεται σε αναταραχή, να μην υπάρξουν κι άλλες επιβαρύνσεις στον τομέα των ταξιδιών, όπως φορολογικά μέτρα, και να διατηρηθούν οι πολιτικές κινητροδότησης για τη στήριξη του τουρισμού, αφού αυτές θα συμβάλουν με τη σειρά τους στην οικονομι- κή ανάπτυξη.

*από την εφημ. "ΤΟ ΒΗΜΑ" Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009

Κυριακή, 8 Νοεμβρίου 2009

Φόρουμ για τις νέες τάσεις στον τουρισμό



Τις νέες τάσεις στο περιβάλλον του τουρισμού προσπαθεί να αναδείξει το Συμβούλιο Ιδεών και Δράσης (ΣΙΔ) του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), πραγματοποιώντας φόρουμ με θέμα «Ιατρικές υπηρεσίες ως πηγή ζήτησης τουριστικών υπηρεσιών, Επιστήμη και επιχειρηματικότητα: Συμμαχίες και συνεργασίες», τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου στις 9.30 π.μ. στο πλαίσιο της έκθεσης Χenia, στο Αthens Μetropolitan Εxpo. Στα θέματα που θα παρουσιαστούν περιλαμβάνονται:
Αναγεννητική ιατρική, Υποβοηθούμενη γονιμοποίηση, Πλαστική / κοσμητική χειρουργική, Αιμοκάθαρση, Διόρθωση της όρασης (LΑSΙΚ και LΑSΕΚ), Φυσική αποκατάσταση και αποθεραπεία και Οδοντιατρικός τουρισμός.
Για την παρουσίαση του θέματος έχουν κληθεί εξειδικευμένοι επιστήμονες και επιχειρηματίες του τουρισμού και της ιατρικής τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, ενώ κατά τη διάρκεια του 4ου φόρουμ του ΣΙΔ θα γίνει παρουσίαση συγκεκριμένων περιπτώσεων (case studies) και πάνελ εμπειρογνωμόνων θα αναπτύξει σχετική συζήτηση.


*από την εφημ. "ΤΟ ΒΗΜΑ" Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2009

Οι πρώτες απώλειες εκτιμώνται ήδη στη γερμανική αγορά, σύμφωνα με στοιχεία του οργανισμού ΤUΙ

Το Ιnternet «ρίχνει» τα τουριστικά γραφεία


Τις απώλειες των τουριστικών γραφείων προς όφελος του Ιnternet δείχνουν στοιχεία σύμφωνα με τα οποία κατά 34% εκτιμάται ότι θα αυξηθούν οι online αγορές τουριστικών προϊόντων στην αγορά της Γερμανίας, ενώ οι παραδοσιακές (offline), μέσω γραφείων, αναμένεται να μειωθούν στο 28% του συνόλου έναντι 44% σήμερα.
Τα στατιστικά αυτά στοιχεία παρουσίασε η εκπρόσωπος του ταξιδιωτικού οργανισμού ΤUΙ κυρία Κριστίνα Κέλερ, μέλος συμβουλίου μάνατζμεντ σε εννέα γερμανικά τουριστικά γραφεία, κατά τη διάρκεια του 2ου Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Τουρισμού με τίτλο «Ταξίδια και τουρισμός:
Η επόμενη ημέρα- Από την ύφεση στην ανάπτυξη» που διοργανώθηκε από τη ΗΕLΕΧΡΟ και την Εuropress Μedia Group (ΕΜG) στο πλαίσιο της 25ης Διεθνούς Εκθεσης Τουρισμού Ρhiloxenia στη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο λίγα χρόνια πριν (2006-2007), όπως ανέφερε η κυρία Κέλερ, το 27% του τζίρου των γερμανικών γραφείων (5,9 δισ. ευρώ) προερχόταν από υποψήφιους τουρίστες που έκαναν την έρευνά τους στο Διαδίκτυο αλλά τελικά αγόραζαν από γραφεία.
Παράλληλα υπογραμμίστηκαν τα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης τα οποία παρουσιάζουν οι ειδικές μορφές τουρισμού στη χώρα, ενώ την αναβάθμιση του branding της χώρας με στόχο τη διεκδίκηση ενός δυναμικότερου εισοδηματικά και πολιτισμικά ταξιδιωτικού κοινού, αναπτύσσοντας μια σειρά ειδικές αλλά και εναλλακτικές μορφές τουρισμού, έθεσε ως προτεραιότητα της κυβερνητικής πολιτικής στην ομιλία της η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κυρία Αντζελα Γκερέκου.
Η άποψη αυτή ενισχύεται άλλωστε και στο πρόσφατο Οικονομικό Δελτίο της Αlpha Βank, όπου επισημαίνεται ότι οι νέες τουριστικές επενδύσεις στη χώρα θα πρέπει να συνδυάζονται με την αναγκαία πρόοδο στην καλύτερη οργάνωση της προσφοράς τουριστικών υπηρεσιών και με την ανάπτυξη ειδικών υποδομών για την επέκταση της τουριστικής περιόδου στις διάφορες περιοχές της επικράτειας.
Μεταξύ των συμπερασμάτων του συνεδρίου, την προώθηση του εναλλακτικού τουρισμού κάθε μορφής, όπως και τη βελτίωση στον κοινωνικό τουρισμό, όπου υπάρχουν σημαντικά περιθώρια τόσο στην Ελλάδα όσο και σε επίπεδο Ευρώπης, έκρινε απαραίτητη η αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (ΕΟΚΕ) κυρία Ειρήνη Πάρη. Σημείωσε επίσης την ανάγκη η Ευρωπαϊκή Ενωση να δημιουργήσει ένα νέο μοντέλο τουρισμού, το οποίο θα βασίζεται στην πολυπολιτισμικότητα, στις αρχές και στις αξίες της Γηραιάς Ηπείρου, χαρακτηρίζοντας μεγάλη πρόκληση το δημογραφικό πρόβλημα, που πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Τον προσανατολισμό περισσότερων πιστώσεων προς την ελληνική τουριστική βιομηχανία από τις τράπεζες ζήτησε ο ερευνητής της Stern Βusiness School της Νέας Υόρκης δρ Ν. Γεωργικόπουλος, μέλος της επιτροπής Οικονομικών Αγορών του ΟΟΣΑ, παρουσιάζοντας στατιστικά της περιόδου 2006- Ιουνίου 2009, σύμφωνα με τα οποία ο τουρισμός διαχρονικά λαμβάνει το μικρότερο κομμάτι της πίτας του δανεισμού στη χώρα σε σχέση με τη ναυτιλία και τις κατασκευές.
Επίσης τη χαμηλή θέση της χώρας στην προσέλκυση συνεδρίων επεσήμανε ο αντιπρόεδρος του Ηellenic Αssociation of Ρrofessional Congress Οrganizers (ΗΑΡCΟ) κ. Π. Ποδηματάς τονίζοντας τα οφέλη ανάπτυξης του συνεδριακού τουρισμού.


*από την ημ. "ΤΟ ΒΗΜΑ" ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΟΥΤΕΤΣΗ - Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2009

Σάββατο, 7 Νοεμβρίου 2009

Πολιτιστικός Τουρισμός*



Το πολιτιστικό κεφάλαιο αποτελεί αναπόσπαστο δομικό στοιχείο της ανάπτυξης του τουρισμού. Η επιθυμία των τουριστών να πραγματοποιήσουν επαφές και να γνωρίσουν μορφές και στοιχεία του υλικού και πνευματικού πολιτισμού της χώρας που επισκέπτονται, όπως αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία, χειροτεχνήματα, έθιμα, πολιτιστικές δραστηριότητες, μορφές τέχνης κ.α., επιδιώκοντας να βιώσουν εμπειρίες από άλλους πολιτισμούς, είναι κίνητρα συνυφασμένα με την έννοια του τουριστικού φαινομένου.



Υπό την έννοια αυτή στα στοιχεία του πολιτισμού που μπορούν να θεωρηθούν παράλληλα και τουριστικοί πόροι, περιλαμβάνονται: (Τσάρτας 1996:297)
* μορφές τέχνης (μουσική, χορός, γλυπτική κ.α)
* έθιμα και παραδόσεις της περιοχής που σχετίζονται με την τοπική παράδοση
* ιστορία, θρησκεία (πνευματικά και υλικά στοιχεία)
* δομημένο περιβάλλον (αρχιτεκτονική, παραδοσιακοί οικισμοί, ιστορικά κέντρα)
* σύνολα φυσικού περιβάλλοντος ή μικτού φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος (τοπία)
* πολιτιστικές εκδηλώσεις
Ο όρος Πολιτιστικός Τουρισμός χρησιμοποιείται για να περιγράψει την κατανάλωση προϊόντων τέχνης, μνημείων και τοποθεσιών, λαϊκών παραδόσεων καθώς και μια ευρεία γκάμα άλλων πολιτιστικών προϊόντων, από τους τουρίστες. Διαπιστώνουμε ότι ο όρος πολιτιστικός τουρισμός είναι ιδιαίτερα διευρυμένος, γεγονός που δυσκολεύει την αποδοχή μιας κοινής εννοιολογικής οριοθέτησης (Richards: 1993).
O Bonink (1992) κάνει δυο βασικές διακρίσεις. Στην πρώτη περιλαμβάνονται τα «μνημεία και οι τοποθεσίες», προσπαθώντας να περιγράψει τον τύπο των πολιτιστικών θελγήτρων που προσελκύουν τουρίστες πολιτιστικού τουρισμού. Η δεύτερη εννοιολογική προσέγγιση είναι περισσότερο συγκεκριμένη, και προσπαθεί να σκιαγραφήσει τα κίνητρα και τις δραστηριότητες των τουριστών πολιτιστικού τουρισμού που τους οδηγούν να επισκεφτούν τελικά τα μνημεία και τις τοποθεσίες πολιτιστικού ενδιαφέροντος.
Ο ΠΟΤ (1985) υιοθετεί δυο διαφορετικές εννοιολογικές προσεγγίσεις του πολιτιστικού τουρισμού. Η πρώτη, η οποία χαρακτηρίζεται ως «στενή οριοθέτηση», περιλαμβάνει: «τις μετακινήσεις ατόμων που πραγματοποιούνται κατά βάση με ουσιώδη πολιτιστικά κίνητρα όπως είναι: οι παραστάσεις τέχνης, οι πολιτιστικές περιηγήσεις, η συμμετοχή σε φεστιβάλ και άλλα πολιτιστικά γεγονότα, οι επισκέψεις σε μνημεία και τοποθεσίες, η μελέτη της φύσης, τα ήθη και έθιμα, οι θρησκευτικές εκδηλώσεις». Στην παραπάνω προσέγγιση περιλαμβάνονται όλες εκείνες οι δραστηριότητες που χαρακτηρίζονται ως στοιχεία «υψηλής» κουλτούρας (high culture).
Αντίθετα η δεύτερη «ευρεία οριοθέτηση» περιλαμβάνει: «όλες τις μετακινήσεις των ατόμων, με σκοπό την ικανοποίηση της ανθρώπινης ανάγκης για την εξερεύνηση του διαφορετικού που οδηγεί στη βελτίωση του πολιτιστικού επιπέδου των ατόμων μέσα από την πληροφόρηση, την εμπειρία και την συναναστροφή με άλλους λαούς». Η δεύτερη αυτή προσέγγιση δεν χρησιμοποιείται συχνά διότι δεν παρέχει τις βάσεις για επιστημονική διερεύνηση του τι πραγματικά περιλαμβάνει ο πολιτιστικός τουρισμός.

Σύνθεση και Οργάνωση Προϊόντος
Ο πολιτιστικός τουρισμός περιλαμβάνει μια σειρά δραστηριοτήτων όπως επισκέψεις σε μουσεία, γκαλερί, περιήγηση σε μνημεία, αρχαιολογικούς χώρους, περιοχές ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής, παρακολούθηση φεστιβάλ και καλλιτεχνικών παραστάσεων και ανταποκρίνεται σε κίνητρα θρησκευτικού, εκπαιδευτικού και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος. Οι πολιτιστικές δραστηριότητες αποτελούν κύριο κίνητρο μεγάλου αριθμού επισκεπτών αναψυχής μετατρέποντας αυτή τη μορφή τουρισμού σε σημαντική οικονομική δραστηριότητα και σε περιφερειακό επίπεδο.
Ο πολιτιστικός τουρισμός αποτελεί δραστηριότητα εξειδικευμένων τουριστών, οι οποίοι επισκέπτονται ένα τόπο, μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή προκειμένου να εκφράσουν ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον τους ή ένα χόμπι. Στόχος της συμμετοχής είναι η έκφραση των γνώσεων και δεξιοτήτων που ήδη κατέχουν τα άτομα, είτε η απόκτηση περαιτέρω κατάρτισης. Οι τουρίστες ειδικού ενδιαφέροντος κατά τη διάρκεια του ελεύθερου χρόνου τους, πραγματοποιούν μια συστηματική και συνεχή προσέγγιση στις παραμέτρους που εφάπτονται με το αντικείμενο του ιδιαίτερου ενδιαφέροντος τους. Αυτό μπορεί να είναι: μια μορφή τέχνης, η γαστρονομία, ο προφορικός και γραπτός λόγος, η ιστορία, μια γεωγραφική περιοχή κ.α. Οι γνώσεις τους θεμελιώνονται τόσο μέσα από τη μελέτη ειδικών βιβλίων, περιοδικών κ.α. όσο και από την άμεση συμμετοχή σε δραστηριότητες (ειδικοί επιστήμονες).
Ωστόσο όλοι οι τουρίστες που συμμετέχουν σε μια πολιτιστική δραστηριότητα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως τουρίστες ειδικού ενδιαφέροντος. Οι τουρίστες που ο πολιτιστικός τουρισμός αποτελεί ειδικό ενδιαφέρον τους, έχουν αποκτήσει γνώσεις και εμπειρίες συχνά στη διάρκεια πολλών ετών. Οι τουρίστες που κατά τη διάρκεια των διακοπών τους ασχολήθηκαν με πολιτιστικές δραστηριότητες, ή πραγματοποίησαν 2-3 πολιτιστικές δραστηριότητες δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ειδικού ενδιαφέροντος. Οι τουρίστες πολιτιστικού τουρισμού διαχωρίζονται σε δυο ομάδες: Σε εκείνους που επισκέπτονται διαφορετικές κάθε φορά γεωγραφικές περιοχές (χώρες, πόλεις, περιφέρειες) με στόχο την εξερεύνηση και γνωριμία με τις πολιτιστικές ιδιαιτερότητες της κάθε μίας, αποκτώντας γνώσεις και εμπειρίες που οδηγούν στη συγκρότηση μιας γενικής εικόνας για τους πολιτισμούς άλλων λαών και σε εκείνους που εστιάζουν σε ένα μικρό αριθμό περιοχών, συχνά και σε μια μόνο περιοχή.
Επισκέπτονται μια συγκεκριμένη πόλη, χώρα ή περιοχή με στόχο να ανακαλύψουν και να κατανοήσουν το ευρύτερο πολιτιστικό υπόβαθρο που χαρακτηρίζει την περιοχή. Άλλες φορές η γεωγραφική περιοχή μπορεί να μεταβάλλεται αλλά να παραμένει σταθερό το αντικείμενο εξερεύνησης πχ. μορφή τέχνης, μουσεία, φεστιβάλ. Και οι δυο ομάδες αναζητούν την αυθεντική διάσταση των πραγμάτων και έχουν την τάση να αποφεύγουν τις εμπορευματοποιημένες εκφράσεις του αντικειμένου τους.
Οι τουρίστες πολιτιστικού τουρισμού είναι συνήθως άτομα με υψηλό εκπαιδευτικό – μορφωτικό επίπεδο και βρίσκονται σε υψηλά κοινωνικό-οικονομικά επίπεδα. Επίσης η συμμετοχή σε πολιτιστικές δραστηριότητες και ειδικότερα σε δραστηριότητες πολιτιστικού τουρισμού είναι έντονα αναπτυγμένες μεταξύ των ατόμων που συνδέονται επαγγελματικά με τον πολιτισμό. Κοινή διαπίστωση αποτελεί το γεγονός ότι άτομα μεγαλύτερης ηλικίας παρουσιάζουν εντονότερο ενδιαφέρον για το παρελθόν, την ιστορία και τον πολιτισμό εν γένει. Η ομάδα αυτή φαίνεται να αποτελεί την κύρια αγορά ζήτησης πολιτιστικού τουρισμού. Παρόλα αυτά το πολιτιστικό κίνητρο αρχίζει να αυξάνεται μεταξύ των τουριστών νεαρής ηλικίας συγκριτικά με την αύξηση που παρατηρείται στο σύνολο των τουριστών. Την τάση αυτή επιβεβαιώνουν οι κινήσεις γνωστού Γερμανού tour operator (Studiosus) που εξειδικεύεται στα ταξίδια πολιτιστικού τουρισμού, ο οποίος στοχεύοντας σε αυτή την ομάδα διαμόρφωσε προγράμματα ειδικά για άτομα νεαρής ηλικίας. Οι μελλοντικές τάσεις φανερώνουν ακόμη εντονότερους ρυθμούς αύξησης.
Τα ταξίδια μικρής διάρκειας αποτελούν χαρακτηριστικό γνώρισμα του πολιτιστικού τουρισμού, ιδιαίτερα στις αστικές περιοχές. Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε κράτη-μέλη της Ε.Ε το 25% των ερωτώμενων πραγματοποιούσε ταξίδια διάρκειας 2-4 ημερών. Παράλληλα στις χώρες της Β. Ευρώπης παρατηρείται το φαινόμενο της μείωσης του διαθέσιμου ελεύθερου χρόνου.

Η συνεχής αύξηση της επιθυμίας για υψηλότερα επίπεδα κατανάλωσης ωθεί τους ανθρώπους να εργάζονται εντονότερα, με αποτέλεσμα να παρατηρείται το φαινόμενο, σε μια ομάδα ατόμων, να διαθέτουν οικονομικούς πόρους άλλα όχι ελεύθερο χρόνο. Στοιχείο που τους ωθεί στην πραγματοποίηση ταξιδιών μικρής χρονικής διάρκειας. Συχνά τα ταξίδια αυτά έχουν ως προορισμό τα σημαντικότερα πολιτιστικά κέντρα.
Εκείνο που διαφοροποιεί τον πολιτιστικό τουρισμό από τις άλλες μορφές τουρισμού είναι η λειτουργία – ικανότητα της μάθησης. Οι πολιτιστικοί τουρίστες μπορούν να μάθουν για την κουλτούρα ενός προορισμού και να αποκτήσουν νέες εμπειρίες συσχετιζόμενες με αυτή την κουλτούρα με διάφορους τρόπους, που εξαρτώνται από τις μορφές του πολιτισμού που «καταναλώνουν». Με βάση αυτή τη λογική ο πολιτιστικός τουρισμός συμπεριλαμβάνει και την «κατανάλωση» του τρόπου ζωής του προορισμού.
Μια από τις εκφάνσεις του πολιτιστικού τουρισμού μπορεί να θεωρηθεί και ο εκπαιδευτικός τουρισμός.
Ο εκπαιδευτικός τουρισμός είναι βασισμένος στην έννοια της εκπαίδευσης. Χρησιμοποιεί πληροφορίες για συγκεκριμένα μέρη και γεγονότα με στόχο να εμπλουτίσει και πολλές φορές να τροποποιήσει τον τρόπο σκέψης των τουριστών για τον κόσμο και την ιστορία του (Chris Wood, 2001:190). Στόχος της μετακίνησης των ενδιαφερόμενων είναι η εκπαίδευση και η μάθηση. Η μορφή αυτή τουρισμού συνδέεται άμεσα με την επιστημονική έρευνα και αναζήτηση. Οι περιοχές που δέχονται το συγκεκριμένο τουρισμό είναι εκείνες που παρουσιάζουν ενδιαφέρον σχετικά με ένα επιστημονικό τομέα. Ο επισκέπτης αναζητά εξορμήσεις στο πεδίο όπου μπορεί να αποκτήσει γνώσεις και να μελετήσει το αντικείμενο (π.χ σπηλαιολογία, γεωλογία, αρχαιολογία κλπ)



* «Οδηγός Τουρισμού της Υπαίθρου

για τους Φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης»

από το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ


http://www.ita.org.gr/Contents.aspx?CatId=13&lang=gr



ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

* Douglas Pierce, “Tourist Development”, Longman 1989
* Τσάρτας Π.: «Τουρίστες, ταξίδια, τόποι: Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις στον Τουρισμό» Εξάντας, 1996
* UNEP/MAP/PAP : “Guidelines for Carrying capacity Assessment for Tourism in Mediterranean Coastal Areas” 1996
* Lynn Harrison & Winston Husbands : “Practicing Responsible Tourism-international case studies in tourism planning, policy and development” John Wiley &sons, 1996
* Chucky Gee, James C.Makens, Dexter J.L.Joy : “ The Travel Industry”, John Wiley & sons, 1997
*“ Tourism and Culture: An applied perspective” (διαφόρων συγγραφέων), Erve Chambers, 1997
* Tsartas Paris : “ La Grece , du tourisme de masse au tourisme alternatif”, L’ Harmattan, 1998
* Allen Z.Reich : « Positioning of tourist destinations » Sagamore Publishing, 1999
* ΕΟΤ : Μελέτη Market Study του Ελληνικού Τουρισμού, 1999 (Ανάδοχος : Κοινοπραξία των εταιρειών Alpha Finance AE, Market Analysis ΕΠΕ, Horwath Consulting ΕΠΕ, ΙΡΚ International Μονάχου και THR Assessores en Turismo Βαρκελώνης.
* Π.Κομίλης-Ν.Βαγιονής : «Τουριστικός Σχεδιασμός, Μέθοδοι και Πρακτικές αξιολόγησης» Προπομπός 1999
* Στ.Βαρβαρέσσος: «Τουριστική Ανάπτυξη και Διοικητική Αποκέντρωση», Προπομπός, 1999
* Fr.P.Bosselman, Craig A.Peterson & Claire MacCarthy : “Managing Tourism Growth, Issues and Applications”, Island Press, 1999
* Dean Mac Cannel : “The tourist, A new theory of the leisure class”, University of California Press,1999
* Στ.Βαρβαρέσσος: «Τουρισμός-Οικονομικές Προσεγγίσεις», Προπομπός 2000
* Τσαρτας Π. (επιμ) : «Τουριστική Ανάπτυξη-Πολυεπιστημονικές Προσεγγίσεις» Εξάντας 2000
* Π.Κομίλης : «Οικοτουρισμός, Η εναλλακτική προοπτική τουριστικής ανάπτυξης», Προπομπός 2001
* Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου «Ανάπτυξη του Οικοτουρισμού.
Η Διεθνής Εμπειρία και η περίπτωση της Ελλάδας», Συνδιοργάνωση Π.Ο.Τ και ΕΟΤ, Θεσσαλονίκη 2001
* Μελέτη θεματικού Τουρισμού, ΕΤΑ ΑΕ, Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος FCA- Fudji Bank, 2001
* Μελέτη Θαλάσσιου Τουρισμού, ΕΤΑ ΑΕ, Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος FCA- Fudji Bank, 2001
* Μπέττυ Χατζηνικολάου «Το Δίκαιο των καταλυμάτων κλπ τουριστικών εγκαταστάσεων»,
Προπομπός

* Γερ. Ζαχαράτος : «Package Tour: Παραγωγή και διάθεση του τουριστικού ταξιδιού» Προπομπός 2003
* ΕΟΤ: Μελέτες Τουριστικής Ανάπτυξης Περιφερειών της Χώρας 2003
* Αναπτυξιακή Εταιρεία Κυκλάδων ΑΕ, Μελέτη Καθορισμού Χερσαίων και Θαλάσσιων Διαδρομών Ειδικών Μορφών Τουρισμού στις Κυκλάδες, 2004
* Αναπτυξιακή Εταιρεία Κυκλάδων ΑΕ : «Μελέτη προδιαγραφών και κριτηρίων ένταξης επιχειρήσεων σε Τοπικά Σύμφωνα Ποιότητας» 2004 (Ανάδοχος : Logotech AE)
* Οικοτουρισμός, Αγροτουριστική ΑΕ, 2004
* Τourism and Culture: the European Experience, ETC, 2005
* ΕΣΥΕ, Παρακολούθηση τουριστικών μεγεθών 2005-2006
*Μπέττυ Χατζηνικολάου, Η νομοθεσία των τουριστικών επιχειρήσεων, Προπομπός, 2008


Eπιμέλεια: Πάνος Σ. Αϊβαλής - μέλος της ΕΔΣΤΕ

Τρίτη, 3 Νοεμβρίου 2009

Για την τουριστική αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού με τον διακριτικό τίτλο “Εγνατία, Τουρισμός”

Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η

Σας προσκαλούμε το Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2009 και ώρα 8.00 μμ στην παρουσίαση της κοινής προσπάθειας των έντεκα Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων (Ν.Γρεβενών, Ν.Έβρου, Ν.Ημαθίας, Ν.Θεσπρωτίας, Ν.Θεσσαλονίκης, Ν.Ιωαννίνων, Ν.Καβάλας, Ν.Κοζάνης, Ν.Ξάνθης Ν.Ροδόπης και Ν.Τρικάλων) κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA) και της Αναπτυξιακής Δυτικής Μακεδονίας Α.Ε. – ΑΝΚΟ για την τουριστική αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού με τον διακριτικό τίτλο “Εγνατία, Τουρισμός” που θα πραγματοποιηθεί στο Περίπτερο 16 – Stand Νο 2 της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.
Η εκδήλωση εντάσσεται στο πρόγραμμα λειτουργίας της 25ης Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού “PHILOXENIA” που διοργανώνει η HELEXPO από 29 Οκτωβρίου έως 1 Νοεμβρίου 2009.

Με τιμή

Γεώργιος Παυλίδης
Πρόεδρος της Ε. Π. «Εγνατία, Τουρισμός»
Νομάρχης Ξάνθης

Bραβείο Δημοσιογραφίας Juan de Valdés

Το Δημοσιογραφίας βραβείο Juan de Valdés θα διέπεται από τις εξής βάσεις:
1. Θα γίνει δεκτό όλα τα έγγραφα που μιλούν για την πόλη της Cuenca και τουριστικά αξιοθέατα, ιστορία και πολιτισμό.
2. Μπορεί να υποβληθεί σε Juan Valdés Βραβείο δημοσιογραφίας, εθνικές ή Internacional έντυπα μέσα, ψηφιακά μέσα, ραδιόφωνο, τηλεόραση, ταινίες, δοκίμια, σορτς ιστορίες κ.α.
3. Τα έργα θα παρουσιαστούν στην αρχική γλώσσα στην οποία έχουν δημοσιευθεί στην χώρα καταγωγής.
4. Τα έργα που παρουσιάζονται πρέπει να έχουν δημοσιευθεί κατά μήκος των ετών 2007, 2008 έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2009.
5. Κάθε διαγωνιζόμενος μπορεί να υποβάλλει τα έργα που κρίνουν κατάλληλα για να της προθεσμίας του Ιανουαρίου, το 1ο, 2010.
6. Οι διαγωνιζόμενοι πρέπει να υποβάλουν το πρωτότυπο με πέντε αντίγραφα που δημοσιεύονται σε περιοδικά και / ή εφημερίδες. Σε σχέση με τα έργα που δημοσιεύθηκε στις οπτικοακουστικά μέσα-ραδιόφωνο, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση και το διαδίκτυο, πρέπει να αποστέλλονται σε CD ή DVD (από 3 λεπτά της διάρκειας περίπου).
7. Οι διαγωνιζόμενοι πρέπει να αποδείξει τη δημοσίευση των έργων. Σε περίπτωση που υποβάλουν εγγράφως, το αγωνιζόμενος πρέπει να συνοδεύει την εργασία με μια βεβαίωση του διευθυντή ή του Αρχισυντάκτης ή οικείων μέσων ενημέρωσης, αν πρόκειται για μια οπτικοακουστική υποστήριξη, η διαπίστευση πρέπει να συνοδεύεται από ένα CD με το όνομα, ημερομηνία δημοσίευση, με ένα πιστοποιητικό.
8. Η κριτική επιτροπή θα απαρτίζεται για σημαντικό και των αρμόδιων προσώπων της εφημερίδες, το ραδιόφωνο και την τηλεόραση, συγγραφείς του διεθνούς πεδίου εφαρμογής, καθώς και η Hon Δήμαρχος Cuenca. Η ετυμηγορία της κριτικής επιτροπής θα είναι Απριλίου, 30ου, 2010.
9. Θα υπάρξει ένα πρώτο βραβείο προικισμένο με 8000 €. Το δεύτερο βραβείο θα είναι ένα Σαββατοκύριακο για δύο άτομα σε κάθε ξενοδοχείο στην Cuenca και 2000 €
10. Τα βραβευμένα έργα θα είναι υπό την κυριότητα του Δήμου Cuenca και θα χρησιμοποιούνται κατά το δοκούν. Η μη-κερδίζοντας έργα δεν θα επιστραφούν και θα καταστραφούν.

Τα έγγραφα πρέπει να αποστέλλονται
Premio de periodismo Juan de Valdés
Excmo. Ayuntamiento de Cuenca
Περιοχή turismo
Plaza Mayor s / n
16001 Cuenca, Ισπανία
Περισσότερες πληροφορίες
Telf.: (+34) 969 24 10 51 (+34) 969 24 10 51 (+34) 969 24 10 51 (+34) 969 24 10 51
Φαξ: (+34) 969 24 07 88
E-mail: amchacon@cuenca.es
http://turismo.cuenca.es/